Želja mnogobrojnih potrošača na globalnom nivou da svoje potrebe zadovoljavaju u skladu sa postulatima održivosti i cirkularne ekonomije je podstakla rađanje jednog, na prvi pogled neobičnog, partnerstva između nemačkog proizvođača automobila Forda i američkog lanca restorana brze hrane Mekdonaldsa.
Pročitajte još:
Iako možda nismo svesni toga, naša jutarnja šoljica kafe za sobom ostavlja više otpada od onog očiglednog – taloga. Između ostalog, kao nusprodukt prženja kafenih zrna izdvaja se plevica, što je zapravo opna kojom su ona obložena.
Istraživački tim kompanije Ford je otkrio da upravo od osušene plevice kafe mogu stvoriti smesu za kućišta za farove, delove enterijera i komponente smeštene ispod haube vozila.
Opna se zagreva na visokoj temperaturi i meša se sa plastikom i dodacima. Dobijeni materijal se peletira za upotrebu u proizvodnji automobila.
Pelet dolazi u više različitih oblika. Uprkos tome što su delovi od sirovine na bazi kafene plevice oko 20 odsto lakši u odnosu na standarde, snažni su i izdržljivi.
Uprkos tome što pomak ka održivom poslovanju nije potpun, objedinjeno je nekoliko segmenata s pozitivnim uticajem na životnu sredinu.
- Po principu „nečije smeće je za nekoga blago“, Ford uklanja i iskorišćava otpad iz proizvodnog lanca Mekdonaldsa;
- Vozila s udelom kafene plevice imaju manju težinu;
- Energetska iscrpnost procesa proizvodnje je za 25 odsto manja u poređenju sa uobičajenim.
Debi Mielevski je ispred Forda naglasila da je njenu kompaniju zadivila posvećenost Mekdonaldsa inovacijama i njegova vizija napretka i održivosti. „To su prioriteti Forda više od 20 godina, a nova praksa predstavlja iskorak ka cirkularnoj ekonomiji, u okviru koje poslovni akteri zajednički rade i razmenjuju materijale koji bi inače bili sporedni ili otpadni proizvodi“, objasnila je ona.
Pored kafene plevice, ovaj predstavnik auto-industrije, u svojim naporima da vozila proizvodi od reciklirane ili obnovljive plastike, upotrebljava i soju i celuloze od drveta.