Zelenilo, čistiji grad, kvalitetniji vazduh i borba protiv klimatskih promena – jasno su zacrtani ciljevi glavnog grada Francuske.
Ova zemlja je veoma dugo bila neaktivna kada je reč o suzbijanju zagađenja vazduha. U julu 2017. godine Državni savet ja naložio vladi da preduzme mere za smanjenje emisije ugljen-dioksida, azot-dioksida i sitnih zagađujućih čestica. Prema stavu Vrhovnog suda iz 2020. godine džava nije napravila neophodne korake kako bi smanjila zagađenje vazduha, te su im dali rok od šest meseci za promene i konkretne planove. I sa tim se kasnilo i grad je kažnjen zbog nepoštovanja i lošeg uticaja na klimu.
Čini se da je to nateralo čelne ljude Pariza da počnu sa preduzimanjem konkretnih koraka, te u poslednih nekoliko meseci intenzivno radi na tome da grad učine prijatnijim i “zelenijim” za život.
Pročitajte još:
Uprava grada je donela odluku da ukloni 140.000 parking mesta i da na tom prostoru zasadi drveće, bašte i male zelene oaze. Stanovnici Pariza imaće mogućnost da učestvuju u donošenju odluka da li će biljke, drveće i povrće biti zasađeno na ovom prostoru, ili će biti izgrađena dečija igrališta, mesta za parkiranje bicikli.
U nastojanju da što pre ugase upaljeni crveni alarm, nadležni donose niz veoma pohvalnih odluka. Tako će u narednih nekoliko godina biti posađeno 170.000 novih stabala i to sve sa jednim ciljem – poboljšanje kvaliteta vazduha.
Čini se da je u glavnom gradu Francuske stih čika Jove Zmaja “Gde god nađeš zgodno mesto, tu drvo posadi” zvezda vodilja. Prema planovima, drveće će biti posađeno gde god za to ima mesta, u parkovima, na trgovima, uz ulice, na svim lokacijima oko grada.
Svi se nadaju da će ralizacija ovog plana pomoći u borbi protiv klimatskih promena, znatno će uticati na kvalitet vazduha, ali i na kvalitet života svih ljudi u ovom gradu.
Svih 170.000 stabala biće posađeno do 2026. godine, a do sada je zasađeno 14.000 mladica.
Osim toga, u Parizu je nedavno usvojena odluka kojom je propisana maksimalna brzina kretanja za motorna vozila od 30 km/h. Mnogi smatraju da će ograničavanje brzine kretanja smanjiti i zagađenje vazduha, a sigurno će uticati na bezbednost u saobraćaju.