Ne preko 30 km/h – nova saobraćajna pravila u Parizu

Foto-ilustracija: Unsplash (Anne Nygard)

I za Parižane sada važi slavna replika „ne može brže, jurimo 30“, samo što ovoga puta nije u pitanju nedovoljna snaga motora, već jedna od mera koja treba da doprinese čistijem vazduhu.

Od danas je u celom Parizu, izuzev obilaznice, bulevara De Marišo i još nekoliko puteva, maksimalna dozvoljena brzina za sva vozila 30 km/h. Pre ove mere, na 60 odsto pariških puteva važilo je ovo ograničenje, navodi se na sajtu Grada.

Odluka je usledila nakon konsultacija sa građanima koje je Grad Pariz sprovodio od 27. oktobra do 27. novembra 2020. godine u vezi sa uvođenjem pomenutog ograničenja.

59 odsto Parižana izjasnilo se da se zalaže za smanjenje brzine, pri čemu je 31 odsto saglasno sa odlukom Grada da opšte ograničenje bude 30 km/h, dok 19 odsto smatra da ograničenje treba prilagoditi vrsti puta te da na određenim deonicama treba da ostane 50 km/h.

Smanjenje buke i saobraćajnih nezgoda

Osim što pobornici ove odluke smatraju da će smanjenje maksimalne brzine proporcionalno smanjiti i zagađenje vazduha, dodatni koristi koje će Parižani imati su i redukovanje buke i saobraćajnih nezgoda.

U velikim gradovima, kakav je Pariz, buka drastično smanjuje kvalitet života uzrokujući fizičke i psihičke posledice poput stresa, nesanice i depresije. Dobra vest je što će ograničenje brzine učesnika u saobraćaju smanjiti buku za oko tri decibela u blizini kolovoza, navodi se na sajtu Grada.

Takođe, zahvaljujući ovoj meri u proseku će biti 25 odsto manje saobraćajnih nesreća nego lane, a ovaj procenat penje se i do 40 odsto kada su u pitanju ozbiljne i smrtonosne nesreće.

Ipak, nisu svi preterano oduševljeni novoizrečenom merom, a njeni protivnici tvrde da pri brzini od 30 km/h vozila zagađuju vazduh 15 odsto više nego pri kretanju brzinom od 50 km/h, što je isto kao i vozila koja se kreću brzinom od 130 km/h, piše Ekovjesnik.

Milena Maglovski

 

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti