U Parizu će od 1. septembra biti u potpunosti zabranjeno iznajmljivanje električnih trotineta. Dilemu oko ove zabrane rešili su građani odlučivanjem na referendumu. Više od 10 godina bilo je dozvoljeno iznajmiti e-trotinet, što je naročito bilo dobro za turiste, međutim, prema rezultatima referenduma – od 103.084 ljudi koji su odlučili da se izjasne povodom ovog pitanja, čak 89 odsto glasalo je za ukidanje samouslužnih trotineta. Rok za operatere da uklone na hiljade svojih električnih vozila ističe 31. avgusta.
“Za ili protiv samouslužnih trotineta” – pitanje je čiji odgovor nije bio toliko neočekivan.
Kada govorimo o argumntima za zabranu, uglavnom se to odnosi na nepoštovanje javnog prostora – gde se sve trotineti ostavljaju, parkiraju, na koji način voze, kojim putevima voze i slične neregulacije, zbog kojih često odaju utisak nebezbednog prevoza, kao i prevoza koji nije kategorija koju zakon uvek prepoznaje.
PROČITAJTE JOŠ:
- Komunalni radnici na električnim trotinetima održavaju Beograd čistim
- Beograđani bi više vozili bicikle, ali nemaju gde
- Prvi E-trotineti stigli na Adu
Argumenti onih koji nisu bili za zabranu, s druge strane, kretali su se u više smerova. Jedan od njih bio je da je jedina razlika između iznajmljivanja i posedovanja zapravo ime vlasnika, i misao da će ova odluka možda ići na ruku određenim poslodavcima i firmama. Takođe, neki smatraju da ako je u pitanju nebezbednost, da isto onda važi i za bilo koji drugi e-trotinet na ulici, osim iznajmljenog. Nekolicina smatra i da je mali broj građana odlučio na referndumu – jednocifren postotak ukupnog stanovništva Pariza, međutim, mogućnost su ipak imali svi stanovnici.
Problem koji se potencijalno javlja sada, jeste što će se na hiljade vožnji koje su se obavljale na ovaj način – prema nekim podacima oko 17.000 vožnji dnevno sa iznajmljenim trotinetom, sada morati pronaći alternativu, bilo da se radi o kupovini sopstvenog trotineta, pešačenja, vožnje gradskim prevozom, taksijem ili ličnim automobilom.
Energetski portal