Danski investicioni fond pokušava da razvije dvotaktni brodski motor na amonijak, čime bi potpuno bilo eliminisano oslobađanje ugljen-dioksida.
Oko 90 odsto svih dobara kojima se trguje na svetu transportuje se brodovima, koji sagorevaju ogromne količine goriva i oslobađaju oko 2 odsto ukupne emisije ugljen-dioksida.
Napore Inovacionog fonda Danske predvodi „MAN enerdži solušons“, a cilj je da do 2024. godine usavrše i demonstriraju potpuno novi pogonski sistem za brodove.
“Već dugo vremena MAN podržava energetski prelaz u brodskom transportnom sistemu i radimo sa velikom grupom industrijskih i naučnih partnera na razvoju novih rešenja“, rekao je Brajan Ostergard Sorensen, jedan od čelnika „MAN enerdži solušonsa“.
Prema njegovim rečima, amonijak je gorivo sa mnogo potencijala i još jedan važan korak u izbacivanju fosilnih goriva iz brodskog transportnog tržišta, a kompanija MAN već ima veoma mnogo iskustva sa razvojem motora na alternativna goriva, pa je tako već razvila prvi dvotaktne motore na metanol, etanol i LPG.
Pročitajte još:
Veliko interesovanje u amonijak dolazi iz razloga što on ne sadrži ugljenik i zbog toga njegovo sagorevanje ne proizvodi ugljen-dioksid i druge gasove za efektom zelene bašte. Pored toga, njegove proizvodnja ne zahteva trošenje fosilnih goriva i može da se poveća koliko god je potrebno.
Još jedna pogodnost je vezana za amonijak – on se već transportuje u velikim količinama širom sveta, jer se koristi u velikom broju proizvoda, poput prirodnih đubriva. Oko 120 velikih luka širom planete je uključeno u uvoz, izvoz i transport amonijaka.
Pošto je globalna infrastruktura već tu, korišćenje amonijaka da pokreće brodove je prirodan korak za brodsku industriju.
Izvor: RTS