Kao doprinos Pariskom sporazumu o klimatskim promenama koji je za cilj postavio zadržavanje povećanja globalne prosečne temperature ispod 2 °C, avio-kompanija Air France predstavila je Air France ACT, svoju novu strategiju za smanjenje emisije CO2.
Ova strategija je realistična i naučno zasnovana na procenama razvoja avio-saobraćaja koju je razvila organizacija SBTi (Science-Based Target initiative). Prioriteti strategije Air France ACT su smanjenje emisije CO2 (kako direktne, tokom letova, tako i indirektne, tokom drugih aktivnosti kompanije), kao i unapređenje projekata kompenzacije CO2.
Ključni ciljevi strategije Air France-a su za 30 odsto manja emisija CO2 po putniku po kilometru do 2030. godine u odnosu na 2019. godinu, odnosno 12 odsto manja emisija ugljen-dioksida u apsolutnom iznosu, kao i nulta emisija CO2 do 2050. godine. Ovi ciljevi u sebe uključuju i razvijanje projekata koji će kompenzovati emisiju ugljen-dioksida na taj način što će do 2050. ukloniti iz atmosfere količinu CO2 koja je ekvivalentna zaostaloj emisiji svake godine. Pod projektima kompenzacije se najpre misli na pošumljavanje tropskih šuma i mangrova. Podsećanja radi, Air France je u periodu između 2005. i 2019. godine emisiju ugljen-dioksida smanjio za 6 odsto.
Pročitajte još:
Pet koraka za postizanje ciljeva održivosti:
1) Obnavljanje flote avionima nove generacije. Airbus A220 i Airbus A350 su avioni koji koriste manje goriva, emituju do 25 odsto manje CO2, a zagađenje bukom smanjuju u proseku za 33 odsto. Trenutno ovi avioni čine 7 odsto Air France-ove flote, dok će do 2030. činiti čak 70 odsto. Kako bi to postigao, Air France će od danas do 2025. godine ulagati milijardu evra godišnje u obnavljanje flote.
2) Povećana upotreba održivog vazduhoplovnog goriva (SAF), koje će smanjiti emisije CO2 u proseku za 80 odsto. Održivo avio-gorivo se pravi od jestivog ulja, poljoprivrednih ostataka ili sintetički od ugljen-dioksida i vodonika. Od početka 2022. godine Air France na svim svojim letovima iz Francuske koristi 1 odsto održivog avio-goriva, dok je cilj da taj udeo do 2030. bude 10 odsto, a do 2050. čak 63 odsto.
3) Korišćenje tehnika eko-pilotiranja kao što su, na primer, upotreba samo jednog motora kad god je to moguće ili optimizacija putanje leta pomoću veštačke inteligencije. Korišćenje eko-pilotiranja bi trebalo da smanji emisiju CO2 za 2 do 3 odsto godišnje.
4) Uvođenje održivog keteringa u cilju smanjenja karbonskog otiska. Na letovima i u salonima, Air France favorizuje lokalne, sezonske proizvode, a do kraja 2022. Air France će 90 odsto plastike za jednokratnu upotrebu zameniti održivim alternativama.
5) Saradnja sa drugim oblicima transporta. Avio-kompanija preporučuje svojim putnicima da za kraće relacije izaberu oblik prevoza sa manjom emisijom CO2 i razvija snažno partnerstvo sa Francuskom nacionalnom železnicom.
Odgovorno poslovanje i održiva budućnost avijacije su osnovna načela avio-kompanije Air France. Da bi što detaljnije predstavio svoju ekološku strategiju, Air France pokreće video-kampanju i namensku veb-stranicu, Air France ACT, namenjenu široj javnosti.
Izvor: TOP ONE