Kupovina preko interneta nije dovoljno „zelena“?

Foto-ilustracija: Unsplash (Taylor Simpson)

Kupovina preko interneta možda ipak nije najbolje rešenje za životnu sredinu.

Naime, iako „prava“ prodavnica troši određene resurse, a ukoliko do nje idete kolima koja nisu električna, takođe umnogome doprinosite emisiji zagađujućih gasova, često se pokazuje kao pogodniji izbor.

Istraživanje je rađeno u Sjedinjenim Američkim Državama i Ujedinjenom Kraljevstvu i odnosi se pretežno na velike kupovine za snabdevanje domaćinstva, koje samim tim što podrazumevaju brojne artikle pri jednoj poseti prodavnici, štede negativan uticaj kojem doprinosi svaki pojedinačni četvorotočkaš u vožnji, i na kupovine u virtuelnim prodavnicama, koje su veoma popularne.

U ispitivanju ovih razlika, kao najveći problem pokazalo se to što prilikom posete online prodavnici, kupci često uzimaju manji broj artikala, ili ih naručuju u određenom vremenskom razmaku, te se oni odvojeno isporučuju. Tom prilikom, roba prelazi veliki put od distrubitivnih centara do doma kupca. Često su u pitanju međunarodne kupovine, što dodatno pravi velike količine emisija štetnih gasova.

Foto-ilustracija: Unsplash (Brooke Cagle)

Svakako, ovaj obrazac zavisi od navika potrošača u svakoj zemlji pojedinačno.

Dve najveće svetske online prodavnice „Amazon“ i „Volmart“ preuzele su neke korake u uspostavljanju održivosti trgovine. Amazon je najavio da planira razvoj vozne flote za dostavu od 100.000 kombija na električni pogon do 2024. godine. Očekuju da će ih u naredne dve godine biti više od 10.000, što bi do 2030. uštedelo ogromne količine ugljenika godišnje. Volmart je obezbedio punjače za električna vozila na više od 100 lokacija na kojima se nalazi.

Jelena Cvetić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti