Iako mnogi kažu da je bicikl idealno prevozno sredstvo od kuće do posla, istraživanja pokazuju da se oko 45 odsto ljudi vozi gradskim prevozom, više od 30 odsto ide peške, 20 automobilom, a bicikl koristi manje od 1 odsto naših sugrađana.
U Danskoj i Austriji ti brojevi su drugačiji – i do 50 odsto biciklista. Stoga je Grad Beograd najavio da će sa po pet hiljda dinara pomoći kupovinu novih bicikala. Do kraja sledeće nedelje trebalo bi da bude raspisan konkurs za subvencije za kupovinu bicikala, a za ovu akciju vlada veliko interesovanje.
Ivana Vilotijević, gradska sekretarka za zaštitu životne sredine objašnjava uslove – da su kupili bicikle posle objavljivanja konkursa od strane nevladine organizacije, odnosno udruženja građana, da dostave račun gde će imati potvrdu da je domaćeg porekla i, kada se budu prijavljivali izabranoj nevladinoj organizaciji, neophodno je da popune prijavu.
Mirko Radovanac, predsednik „Jugo cikling kampanje“ je rekao da će učesnici morati da pribave saglasnost Privredne komore da je taj proizvođač domaći.
„Ne znam da li će morati da ima 100 odsto domaćih komponenti. Ne verujem jer mislim da niko kod nas ne pravi menjače. Moja zamerka je što nije predviđeno da se kupe i elektrobicili jer je to sada jedan novi trend i bum ne samo u svetu nego i kod nas, pogotovu za brdoviti Beograd„, kaže Radovanac.
Pročitajte još:
Po okončanju projekta, skoro dve hiljade novih bicikala se očekuje na ulicama Beograda. Ipak, važno je i da njihovi vlasnici imaju gde da voze bezbedno.
„Novi Beograd je sjajan, ali je stari deo grada ono na čemu treba raditi i više ulagati, mesto gde se biciklisti osećaju najmanje bezbedno“, rekla je Jovana Radovanović iz „Ulice za bicikliste“ napominjući da biciklističkih staza u Beogradu ima oko 100 kilometara
Izvor: RTS