Istraživači sa Masačusetskog instituta za tehnologiju (MIT) razvili su novu jeftiniju vrstu baterije kao alternativu litijum-jonskim baterijama koje su i dalje veoma skupe. Nove baterije napravljene su od aluminijuma i sumpora, sa elektrolitom rastopljene soli.
S obzirom na to da se proizvodnja energije iz sunca i vetra sve više razvija, potreba za sistemima koji će skladištiti proizvedenu energiju u delu dana kada sunca i vetra nema, postaje sve veća. Značaj novih baterija naročito je važan za ovakve sisteme, zbog njihove ekonomičnosti. Ipak, profesor Donald Sadovej sa MIT-a navodi da bi ovakve baterije mogle da se koriste i u automobilskoj industriji.
Sva tri sastojka nove baterije su lako dostupna i jeftina. Aluminijum se ne razlikuje od onog od kojeg se proizvodi folija, sumpor je često otpadni proizvod koji nastaje tokom procesa rafiniranja nafte, i na kraju so koja je široko dostupna.
Za razliku od litijum-jonskih baterija koje sadrže zapaljive elektrolite, nove baterije nisu zapaljive.
Pročitajte još:
Tokom sprovođenja eksperimenata, baterija je i pri izuzetno intenzivnim brzinama punjenja uspela da izdrži stotine takvih ciklusa. Eksperimenti su pokazali da brzina punjena u velikoj meri zavisi od radne temperature. Na 110 stepeni Celzijusa baterija se punila 25 puta brže nego na temperaturi od 25 stepeni Celzijusa.
Štaviše, pokazalo se da bateriji nije potreban spoljni izvor toplote da bi održala svoju radnu temperaturu, već se toplota prirodno proizvodi njenim elektrohemijskim punjenjem i pražnjenjem.
Nova baterija može da služi za napajanje jednog doma ili poslovnog objekta srednje veličine, proizvodeći kapacitet od nekoliko desetina kilovat-sati skladištenja energije. Takođe, manja količina aluminijum-sumpornih baterija mogla bi da bude praktična za stanice za punjenje električnih vozila, kaže profesor Sadovej.
Katarina Vuinac