Pravo vreme za žensko preduzetništvo i inicijative

Foto: Ljubaznošću Aleksandre Lazović Leningen

Tog jutra Aleksandra Lazović Leningen ponovo je bacila pakovanje hrane kom je istekao rok. U svom domu u Noveškoj, ispred otvorenog frižidera razmišljala je koliko je novca na ovaj način uzalud potrošeno. I dok je ispitivačkim pogledom proveravala da li su preostale namirnice u važećem roku, sinula joj je ideja. Šta ako bi postojala aplikacija koja bi slala notifikacije i podsećala na hranu koja je pred istekom roka trajanja?

Tako se rodila ideja o Eat Me App. Aleksandri u tom trenutku nije bilo poznato da li već slična aplikacija postoji. Jednostavno ju je vodila misao da takva pomoć u kuhinji ne bi bila na odmet. 

„Život u Norveškoj me je ohrabrio, jer sam imala priliku da vidim na dobrim primerima kako građanske inicijative formulišu probleme iz čijih rešenja se zatim uspešno razvijaju legitimni biznisi”, kaže Aleksandra. Ipak, za razvoj je potrebno, osim problema koji rešavate, i entuzijazam i tim. 

Kao u slagalici, taj poslednji element je nedostajao. I dok u Norveškoj podrška zelenim projektima nije bila novina, u Srbiji su u to vreme pitanja o klimatskim promenama i održivom razvoju tek ulazila u javni diskurs. Međutim, vrata za promene su se neminovno otvarala, i Aleksandra sa suprugom i bebom dolazi u Beograd. Na Akademiji za cirkularnu ekonomiju u Privrednoj komori Srbije, Aleksandra je upoznala Sanju Dramićanin. Prepoznale su se po entuzijazmu, jakoj volji i uvidu u potencijal za zeleni ženski preduzetnički poduhvat, kaže Aleksandra.

„Sanja se, kao biznis profesionalac iz sfere IT, zaljubila u ideju spoja svoje struke i održivog razvoja. Eat Me App je rezultat pravog pionirskog poduhvata koji se gradi iz ljubavi i želje za lepšim i kvalitetnijim odnosom kako prema okruženju tako i prema nama samima. Imale smo sve veštine koje su nam bile neophodne za početak.”

Imajući u vidu da u pravi plan ističu ljubav kao pokretač svojih aktivnosti, pitali smo ih šta ona obuhvata. Obe autorke su saglasne u tome da su ljubav i poštovanje prema svojim porodicama i domu, prema njihovim manama i zemlji koja nas hrani, taj pravi izvor energije iz kojeg grade viziju i stvaraju. Tokom karantina 2020. godine Aleksandra i Sanja su razvijale koncept i proizvod, uloživši sopstveni novac, a prva verzija aplikacije se pojavila pred kraj 2020. Zvanično su počele sa radom u trenutku kad su u maju 2021. godine osnovale firmu a trenutno se spremaju da lansiraju nove verzije aplikacije, ovoga puta i za Android i za iOS korisnike.

Kako radi Eat me App 

 

Ova mobilna aplikacija šalje obaveštenja korisnicima o datumu isteka roka namirnica. Na taj način oni imaju uvid u statististiku o iskorišćenoj i neiskorišćenoj hrani kao i o novčanoj vrednosti bačene hrane. Upravo taj momenat je presudan da se osvesti problem. Sanja i Aleksandra smatraju da će korisnik već u prvih nedelju dana korišćenja njihove aplikacije garantovano ili uštedeti ili uvideti koliki novčani gubitak mu preti ukoliko nešto ne uradi sa namirnicama. Zato autorke aplikacije svojim kreativnim savetima o načinu čuvanja i korišćenja namirnica, pomažu korisnima da smanje otpad od hrane. Samim tim, njihovi korisnici ostvaruju značajnu uštedu u kućnom budžetu. Ali kako tačno radi Eat me App? 

Foto: Eat me App

„Aplikacija pruža mogućnost doniranja i razmene hrane među korisnicima. Trenutno smo s našim ranim korisnicima u fazi testiranja, mapiranja i analize potreba vezanih za opcije razmene i doniranja hrane. Sve što radimo radimo LEAN pristupom kako bi potrošnja resursa bila manja, a i da bismo istovremeno od samog starta uključili korisnike u razvoj aplikacije. Treba naglasiti da je cilj aplikacije da nam svima omogući odgovorniji i osvešćeniji odnos prema hrani, a i prema nama samima, imajući uvid u naše navike”, kaže Aleksandra. 

Aplikaciju mogu koristiti svi koji imaju pametne telefone, a za sada nema negativnih reakcija, samo korisnih povratnih informacija i pitanja. Trenutno intenzivno rade na kontaktu sa korisnicima kako bi zapravo saznale gde se kriju problemi koje bi trebalo rešiti. 

„Načini na koje ostvarujemo interakciju sa korisnicima se i dalje definišu. Nama je cilj da učimo od korisnika i da im nudimo zanimljive načine interakcije sa aplikacijom kako bi samo učenje i usvajanje novih modela razmišljanja i ponašanja bilo i efektivno i efikasno”, kaže naša sagovornica.

Priredila: Milica Radičević

Tekst u celosti možete pročitati u Magazinu Energetskog portala ELEKTROMOBILNOST.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti