Olimpijski plamen u rukama pariskog sakupljača otpada

Održivost i cirkularna ekonomija prožimaju svaki segment ovogodišnjih Olimpijskih igara, a koliko je zaštita životne sredine značajna za ovaj događaj svedoči činjenica da će olimpijski plamen poneti i jedan pariski sakupljač smeća.

Reč je Ludoviku Fransšeu, internet zvezdi koju na društvenim mrežama prati gotovo pola miliona ljudi, a koji je pažnju javnosti privukao svojim pasioniranim sakupljanjem smeća.

Olimpijski plamen, koji simpolizuje mir i prijateljstvo među narodima, prolazi ulicama Pariza tokom 14. i 15. jula pored svih glavnih lokacija i istorijskih somenika, a prate ga brojni kulturni i zabavni događaji.

Plamen će se danas naći i u rukama Ludovika koji kaže da je za njega ovo velika čast te da neće nositi plamen kao sakupljač smeća, već kao neko ko se zalaže za zaštitu životne sredine.

„Ja sam neko ko je veoma posvećen čistoći planete, to je izuzetno važno. Ne možete da zamislite u kojoj meri sam plakao od sreće kada su me zvali“, rekao je Ludovik, a prenose francuski mediji.

Ideja je da olimpijski plamen proputuje ostatak Francuske do 26. jula kada će se vratiti u Pariz za svečano otvaranje Olimpijskih igara.

Pročitajte još:

Čišćenjem smeća do internet stave

Ovaj četrdesetosmogodišnjak nije ni slutio da će preko noći steći veliku popularnost i to zahvaljujući društvenim mrežama. Kada je nastupila pandemija COVID-19, Ludovik je primetio da ljudi masovno naručuju hranu za poneti zbog čega je otpad počeo nekontrolisano da se gomila.

Njegov cilj nije bio samo da pokupi smeće, već i da edukuje ljude o njihovoj građanskoj dužnosti, pa je došao na ideju da snimi prve klipove za društvene mreže.

Simpatični influenser, koji pleše, skuplja smeće i poziva pratioce da mu se pridruže u borbi za čistiju planetu, uspeo je da kreira “viralne” snimke i dopre do preko pola miliona ljudi, piše Ekovjesnik.

Cirkularna ekonomija u fokusu Olimpijskih igara

Ludovikovo učešće dodatno naglašava ekološki aspekt Olimpijskih igara, a organizatori su se potrudili da uključe cirkularnu ekonomiju u svaki segment manifestacije.

Nakon što su izračunali “materijalni otisak” događaja, odnosno zbir svih resursa koje je neophodno mobilisati, organozatori su primenili strategiju odgovorne kupovine.

Foto-ilustracija: Pixabay (Diego Torres)

Prilikom nabavke svih neophodnih elemenata – od sedišta za gledaoce, šatora, kreveta, stolova, zastava, sportske opreme itd, organizatori su dali prednost dobavljačima koji zadovoljavaju niz ekoloških standarda.

U sektoru ugostiteljstva, Pariz 2024 se obavezao da će smanjiti plastiku za jednokratnu upotrebu za 50 odsto u poređenju sa Igrama u Londonu 2012. godine.

Tu su i ostale ekološke mere poput iznajmljivanja sportske opreme, maksimalna utilizacija mreže javnog prevoza, odgovorno upravljanje hranom radi smanjenja njenog bacanja i brojne druge.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti