IKEA je švedska multinacionalna kompanija koja se bavi proizvodnjom i prodajom pločastog nameštaja, kuhinjskih elemenata i kućnih dekoracija. S vizijom za stvaranje boljeg svakodnevnog života za što više ljudi, u 29 zemalja širom sveta posluje ukupno 355 IKEA robnih kuća.
U cilju da preduzeće učine odgovornijim prema društvu i životnoj sredini, IKEA prodajni objekat u Sidneju, u Australiji, uvrstiće u svoje poslovanje otkup starog nameštaja.
Ideja nije nova – korišćenim nameštajem već se trguje na buvljacima i u antikvarnicama, međutim, čini se radikalnim da ovakav poduhvat preduzme upravo proizvođač pokućstva, kao što je IKEA.
Proces je zamišljen na taj način da vi donesete nameštaj koji više ne koristite ili ne želite, a zauzvrat dobijete vaučer u njegovoj vrednosti. IKEA bi ga obnovila i naknadno prodala.
U prvoj godini nakon utemeljenja ove šeme u Japanu je nove vlasnike pronašlo 3 i po hiljade predmeta.
Otkup starog pokućstva podstaknut je procenama da je čak 13 i po miliona komada odbačenog nameštaja moglo da bude reciklirano, ponovo korišćeno ili da mu je restauracijom udahnut novi život. Motiv Australijanaca za uvođenje nove poslovne prakse u robnu kuću IKEA bila je težnja da se trenutno većinski linijski model ekonomije (proizvođač -> potrošač -> otpad) više „zaokruži“ umesto da dobra završavaju na deponijama i pre završetka njihovog životnog veka.
Pročitajte još:
S očekivanim porastom populacije na 9,7 milijardi do 2050. godine, na mesto dosadašnje masovne potrošnje čovečanstva, zarad održivog razvoja, trebalo bi da dođe masovna kružna ekonomija. Upotreba već iskorišćenih resursa treba da bude put kojim se krećemo svi, a ne samo IKEA.