Nepodnošljiva lakoća… naručivanja hrane

Foto: Ljubaznošću Ivane Milojević

Suvišno je reći da od prošle godine više ništa nije isto. Kad je reč o uobičajenim aktivnostima kao što su odlazak na posao, u kupovinu ili omiljeni restoran, polako se navikavamo da ih obavljamo onlajn. Promena koja je nastupila u načinu naručivanja i kupovine namirnica uticala je i na pojavu boljih i novih ponuda. Mnoštvo je grupa na društvenim mrežama koje nude domaće prehrambene proizvode, a veliki marketi dodatno su unapredili svoje sisteme onlajn prodaje.

Međutim, Ivana Milojević iz Niša, otišla je korak dalje. Ivana je dugo razmišljala o tome kako da napravi sistem koji će korisnicima pomoći da na bilo kom mestu u bilo koje vreme, na brz i jednostavan način, pregledaju dostupnost određene hrane i namirnica u okruženju u kom se trenutno nalaze. Zatim je osmislila jedinstvenu aplikaciju Gimme Food koja na jednostavan način povezuje kupce sa prozvođačima hrane i restoranima.

„Pre nekoliko godina prešla sam na vegansku ishranu. Pošto dosta putujem, moj način ishrane često je kvario užitak na putovanjima. Problem je otežavalo to što ugostiteljski objekti imaju veoma malo informacija o ovom načinu ishrane te nema mnogo njih koji su svoju ponudu prilagodili grupi ljudi sa selektivnom ishranom. Dešavalo mi se da imam neprijatnosti, posebno na grupnim ručkovima gde su svi mogli da naruče ono što žele dok bih ja obrok završila samo sa salatom, a nekad i bez toga, jer se dešavalo da je preliju mlečnim sosom koji vegani ne konzumiraju”, objašnjava Ivana. 

I kako to obično biva, zametak svakog rešenja već se nalazi u prepoznavanju problema, pa je i Ivana počela je da istražuje kako se ljudi nose sa slabom ili nikakom ponudom veganske ishrane. Otkrila je da mala ili neadekvatna ponuda muči više od trećine ukupnog stanovništva, a da su u sličnom problemu i ljudi koji su alergični na određene namirnice. Tako je došla na ideju da napravi Gimme Food, sistem koji korisnicima omogućava da na jednostavan način, brzo i lako pregledaju kakva hrana se nudi u njihovom trenutnom okruženju.

Foto-ilustracija: Pixabay

„Sve je krenulo početkom 2019. godine, a za samu realizaciju aplikacije trebalo je skoro šest meseci, od čega su samo pripreme uzele više od samog razvoja osnovne verzije. Moja prva podrška bio je moj suprug Vladimir, po struci IT inženjer, koji je zajedno sa svojim timom razvio moju ideju. U martu 2020. godine bila je spremna prva verzija za restorane. Ipak, kako se to poklopilo sa proglašenjem epidemije koronavirusa, restorani su uglavnom bili zatvoreni pa smo morali da se nosimo sa ovim izazovom i da se prilagodimo novonastaloj situaciji”, kaže Ivana.

Kako ističe ova mlada preduzetnica, shvatila je da se trendovi ubrzano menjaju i da to utiče na promenu načina kupovine, ali i ponudu. Zato su uključili i male proizvođače hrane koji su se sa svojom ponudom potpuno uklapali u ceo koncept. 

Aplikacija ima dve vrste korisnika. S jedne strane, to su partneri – restorani i proizvođači domaće hrane i specijaliteta, a s druge, krajnji korisnici, odnosno ljubitelji dobre hrane koji vole da koriste nove tehnologije i žele da uštede vreme. Da bi neko postao partner, dovoljno je samo da ima registrovan restoran, radnju ili poljoprivredno gazdinstvo i da poseduje smart telefon ili kompjuter kako bi mogao da prima porudžbine. Kad je reč o krajnjim korisnicima, oni prilikom instaliranja aplikacije imaju opciju da odaberu neku od 15 najčešćih selektivnih ishrana ili da jednostavno izaberu opciju bez filtera.

Priredila: Milica Radičević

Tekst u celini možete pročitati u Magazinu Energetskog portala KRUŽNA EKONOMIJA mart 2021. – maj 2021.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti