Veliki problem kutija koje ostaju posle onlajn kupovine, postao je još veći sa pandemijom koja je ubrzala razvoj e-trgovine. Pilot projekat koji je započeo u aprilu u Singapuru, pokazaće jedan mogući način rešenja problema.
Do septembra, kupci koji kupuju onlajn od brendova koji učestvuju u projektu, mogu izabrati opciju višekratnog pakovanja. Pakovanje mogu besplatno vratiti direktno kuriru, u fizičkim radnjama brendova ili ubaciti u bilo koje poštansko sanduče u gradu. Potrošači prilikom naručivanja robe biraju opciju da li žele da učestvuju u projektu.
Time će se barem delimično rešiti problem nagomilavanja otpada od e-trgovine. Studija objavljena prošle godine pokazala je da se dnevno u Singapuru isporuči 200.000 paketa putem e-trgovine sa različitih platformi.
Da li su kupci spremni da vrate kutije?
Projekat će pokazati da li je saradnja javnih i privatnih preduzeća pravi put za rešenje ovog problema. Vodeći partner projekta je banka UOB, a partneri su proizvođač pakovanja Better Packaging koji obezbeđuje višekratni materijal za pakovanje i javna kompanija SingPost koja obezbeđuje besplatne poštanske usluge.
Pročitajte još:
Organizatori očekuju da iz pilot-projekta izvuku pouke, od toga koji procenat kupaca je spreman za opciju višekratnih pakovanja, koja je stopa vraćanja pakovanja i u koje vreme se to obično radi. Svi ti nalazi pomoći će u razumevanju potreba i ponašanja kupaca.
Pokazaće se i kako se razvijena poštanska mreža može iskoristiti da podrži robusni logistički sistem u promociji cirkularne ekonomije.
Za sada, u projektu učestvuje više od 10 trgovaca, među kojima su prodavci prehrambenih proizvoda, kao i proizvoda za kosu i higijenu. U projektu učestvuje i WWF Singapur koji ima trgovački sajt na kom prodaje sitnice sa ekološkom tematikom, poput notesa i igračaka. Kako kažu u ovoj organizaciji, ovaj projekat će pokazati da je moguć pristup u duhu cirkularne ekonomije.