Jestive šoljice za savršenu kafu i čistu okolinu

Foto: Dolcetti šoljice

Ekološke šoljice nisu novost, a brojne ideje su oživele kako bi smanjile plastični otpad nakon ispijene kafe. Tako smo dobili biorazgradive šoljice, reciklabilne šoljice, ali ipak, da li možete zamisliti bolji koncept jednokratne šoljice od jestive šoljice? Firma Dolcetti Šoljice iz Beograda proizvodi ukusne i hrskave biskvite u obliku šolje koji će zasladiti svaku, pa i najgorču kafu.

Iako je ideja o jestivim šoljicama nastala slučajno kada je Mihajlo, jedan od „izumitelja“, prosuo kafu na Marka, a ovaj mu zapretio „E, sada ćeš ovo da pojedeš!“, sve ostalo je do tančina isplanirano.

Pitali smo osnivača kompanije Dolcetti, Mihajla Ljupkovića, da nam kaže više o samom početku ovog jedinstvenog projekta. On objašnjava da je bilo potrebno dosta truda za njegovo pokretanje jer, budući da se radi o inovativnom proizvodu, trebalo je od početka projektovati i konstruisati mašinu za oblikovanje i pečenje koja je u celosti napravljena u Srbiji.

Mihajlo dodaje da su ih navike u konzumiranju ristretto, espresso i ostalih vrsta toplih napitaka na ovim prostorima ohrabrile da idu u dobrom pravcu, a kako Dolcetti šoljica predstavlja kombinaciju proizvoda koji su globalno među najtraženijim – kafe i keksa, uspeh je bio zagarantovan.

„Pre svega, želeli smo da ponudimo tržištu ukusan, stabilan i drugačiji proizvod od nekih ranijih ideja koje smo mogli da vidimo na bazi korneta ili voćne kore, te smo se odlučili za proizvodnju Dolcetti jestivih šoljica od biskvita kao savršenog spoja tih karakteristika“, ističe Ljupković.

Dolcetti šoljice uveravaju nas da šolje za jednokratnu upotrebu možda i nisu tako loša ideja, dokle god možemo da ih pojedemo. Jednokratne plastične čaše predstavljaju veliki izvor zagađenja, a mi smo pitali Mihajla da nam pojasni na koji način ovaj inovativni proizvod čuva životnu sredinu.

 „Ekološki aspekt proizvodnje je nešto što nam je u osnovnim načelima poslovanja i taj proces smo podelili u više faza. U prvoj fazi, pre svega nudimo način konzumiranja kafe bez potrebe za dodatnim pakovanjem s obzirom da se sama šoljica može u celosti pojesti. Iako smo u Indiji i nekim drugim zemljama Azije videli slične proizvode koji se služe na nehigijenski način tako da se prstima hvataju za šoljice i tako ih dele, nismo želeli da tako plasiramo i svoj proizvod. Za tu namenu, kreirali smo kartonski držač koji štiti šoljicu do momenta posluženja, drži je van dodira sa donjom površinom i služi kao zamena za standardnu dršku šoljice. Nakon konzumiranja se kartonski držač rasklapa i odlaže za reciklažu, a upravo u tom segmentu razvijamo napredna rešenja koja će omogućiti poseban način posluženja bez držača, a takođe i način za oblaganje šoljice sa sirovinama na bazi šećerne trske koja se još brže raspadaju i eko-kutije za transport“, objašnjava Mihajlo.

Da nije lako plasirati inovativni proizvod govori i činjenica da su HoReCa (Hotel-Restaurant-Cafe) objekti imali dosta pitanja o načinu konzumiranja, posluživanja i uticaja ukusa biskvita na kafu. Ipak, pozitivne reakcije onih koji su Dolcetti šoljice uvrstili u svoj meni nisu izostale usled činjenice da je proizvod obezbeđen kako bi zaštićen stigao do potrošača i na siguran način mogao da se konzumira, ne utičući na ukus kafe.

„Kao dodatna potvrda kvaliteta, već se u nekoliko objekata ponuda kafe u meniju preimenovala u ’Dolcetti ristretto’ ili ’Dolcetti espresso’, kao podrazumevani način posluživanja uz ukusnu kombinaciju sa biskvit keksom u obliku šoljice“, dodaje Ljupković.

Mnogima će se dopasti što Dolcetti šoljice ne zahtevaju pranje posuđa pa su idealne za putovanja, kampovanja i slavlja. Takođe, ove šolje upotpuniće kafu svima koji žele iskustvo posete kafiću ili restoranu u svom domu.

Mihajlo sa ponosom ističe da na jestive šoljice nisu ostali ravnodušni ni stranci koji su imali prilike da ih probaju, što otvara i mogućnost izvoza.

„Imali smo prilike da sarađujemo sa dosta kompanija i organizacija koje su naše Dolcetti šoljice uvrstile u svoje poklon pakete za zaposlene ili partnere. Posebno nam je drago kada su nas mnogi odabrali za predstavljanje srpskih proizvoda u okviru tih paketa ka gostima iz inostranstva, što je kasnije dalo osnov i za razgovore o distribuciji i izvozu i u tim zemljama“, kaže Ljupković.

Na pitanje da li uskoro možemo da očekujemo još jestivog posuđa, Mihajlo ističe da se trenutno radi na finalizaciji i patentiranju modela za cappuccino, što je ujedno i najtraženiji model, a nakon toga slede proizvodi koji menjaju čaše za poneti, jestive poklopce za čaše, kašičice, kao i proizvodi poput jestivih činija za sladoled i salate.

„Razvijamo dakle čitavu grupu proizvoda posvećenih alternativnim rešenjima u posluženju hrane i pića koja ukidaju upotrebu plastike i ostalih sirovina, verujući da iz Srbije možemo pokrenuti još jači trend inovativnih ekoloških rešenja u HoReCa i prehrambenoj industriji“, zaključuje Mihajlo u razgovoru za Energetski portal.

Ne propustite da potražite Dolcetti šoljice u omiljenom kafiću ili restoranu, a za više informacija, posetite sajt Dolcetti Šoljice.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti