Nemački industrijski gigant i kultni brend Volkswagen suočava se sa teškim odlukama koje bi mogle drastično izmeniti situaciju ne samo u njihovom poslovanju, već u celokupnoj nemačkoj automobilskoj industrija, samim tim i evropskoj, s obzirom da je Nemačka bila jedan od nosećih stubova ove grane privrede na kontinentu. Iako smo nedavno pisali o problemima koji pogađaju autoindustriju u Nemačkoj, i kako to može preoblikovati tržište, sada je došlo do konkretnih najava.
U senci usporavanja evropskog tržišta automobila i problema u globalnoj konkurentnosti, Volkswagen planira zatvaranje najmanje tri svoje fabrike u Nemačkoj, od ukupno 10 sa koliko raspolaže u zemlji, što bi moglo rezultirati otpuštanjem desetina hiljada radnika, navodi agencija DPA.
Kompanija je već ukinula dugogodišnje ugovore o sigurnosti radnih mesta, a Nemačka će od sredine sledeće godine dozvoliti ekonomski uslovljeno otpuštanje radnika, kako prenose tamošnji mediji. Popularni brend suočava sa viškovima u proizvodnji, tačnije sa oko 500.000 neprodatih vozila.
Odluka pogoršava celokupnu situaciju, u trenutku kada je ekonomska klima u Nemačkoj sama po sebi izazovna. Daniela Kavalo, predsednica centralnog radničkog saveta kompanije, saopštila je da nijedna od fabrika nije sigurna i da je uprava predložila smanjenje plata za 10 odsto uz zamrzavanje daljih povišica u naredne dve godine, prenose nemački mediji.
Pročitajte još:
- Autoindustrija na prekretnici – Slovenija sprema potrebne mere
- Kriza u nemačkoj autoindustriji ukazuje na dublje probleme i nove promene?
- Pet načina da posedovanje električnih vozila postane praktičnije
Zatvaranje fabrika bi predstavljalo radikalan potez za kompaniju koja nikada ranije nije zatvorila nijednu svoju fabriku u Nemačkoj, a ni bilo gde u svetu u poslednjih trideset godina.
Sa povećanom konkurencijom iz Kine, gde su električni automobili znatno jeftiniji, i padom neto profita od 14 odsto u prvih šest meseci ove godine, Volkswagen se našao pred teškim izborima. Ono što dodatno komplikuje situaciju jeste ukidanje državnih subvencija za kupovinu električnih automobila, što dalje dovodi do pada potražnje, iako su kompanije već uložile ogromna sredstva u razvoj tehnologije.
To stavlja dodatni pritisak na kompaniju koja je već bila pogođena situacijom poznatom kao ‘dizelgejt’ – skandal koji je izbio 2015. godine, kada je od strane Agencije za zaštitu životne sredine Sjedinjenih Država otkriveno da je Volkswagen koristio softver u svojim dizel motorima koji je mogao manipulisati rezultatima testova emisije štetnih gasova. Softver je aktivirao kontrolu emisija da bi zadovoljio standarde kada je to potrebno, dok je u normalnim uslovima vožnje emitovao znatno više štetnih gasova od dozvoljenih.
Da li će doći do velikih promena u strategijama i planovima kompanije, da li će reagovati Vlada Nemačke određenim merama, ili će Kina sve više osvajati tržište, i kako će se to odraziti na sve druge grane industrije, jesu sledeća pitanja.
Energetski portal