Od rekonstrukcije luke Prahovo do novih saobraćajnica – Šta čeka Istočnu Srbiju?

Foto-ilustracija: Pixabay

Tokom nedavne posete luci Prahovo kod Negotina, lociranoj na Dunavu, na tromeđi Srbije, Rumunije i Bugarske, najavljeno je da je u planu veliki projekat rekonstrukcije, za koji se očekuje raspisivanje tendera kasnije tokom ove godine.

Projekat, vredan 36 miliona evra, finansiraće se iz državnog budžeta i ima za cilj povećanje kapaciteta luke. Kako je objasnio resorni ministar, luka trenutno ima kapacitet od oko 1,5 miliona tona godišnje, a nakon nadogradnje očekuje se povećanje na 3,5 miliona tona, što je više nego duplo povećanje kapaciteta.

Rekonstrukcija obuhvata izgradnju novih objekata i upravne zgrade koja će biti dom za carinu, kapetaniju i druge neophodne državne organe za funkcionalnost luke.

Radovi na luci trebali bi trajati oko tri godine, tokom kojih će operacije nastaviti bez prekida. Inicijativa takođe uključuje planove, u saradnji sa Evropskom unijom, za izvlačenje 21 nemačkog ratnog broda potopljenog u Dunavu tokom povlačenja 1944. godine, od procenjenih 200, sa početkom ekstrakcije očekivanim ovog avgusta.

Pročitajte još:

Foto-ilustracija: Pixabay

Ovaj projekat je od krucijalne važnosti za ovaj deo Srbije, regionalnu ekonomiju, posebno za grad Bor.

Projekat se smatra transformacionim za region, s potencijalom da stvori preko 1.000 radnih mesta, što se smatra ekvivalentom zapošljavanja koje su nekada pružale starije tehnologije, podržavajući do 5.000 radnika u Prahovu, saopšteno je na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Očekuje se da rekonstrukcija podstakne dalji razvoj infrastrukture, uključujući završetak brze saobraćajnice do Golupca do septembra sledeće godine, s planovima koji se protežu do Brze Palanke i Negotina – tačnije, u planu je izgradnja obilaznice oko Negotina kako bi se smanjio saobraćaj u centru grada.

Dalji razvoj obuhvata rekonstrukciju oko 75-77 kilometara pruge od ukupno 97 kilometara u istočnom delu Srbije, poboljšavajući povezanost i operativne brzine do 120 kilometara na sat.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti