OD BILBORDA DO MODE 21. VEKA

Foto: EkoBag

Udoba potrošačkog društva i ubrzanog ritma života bilbordi, reklame i slogani ne zadržavaju se dugo. Vrlo brzo svaki od njih postaje zamenjen nekim novijim sadržajem. Ipak, u istoj eri pojavila se jedna zanimljiva inicijativa – zamislite da šetate gradom i nosite torbu čija je priča počela od velike reklame na bilbordu u vašoj ulici.

Reciklaža PVC folije za izradu bilborda u potpuno novu unikatnu torbu značajan je doprinos cirkularnoj ekonomiji, koja donosi predah planeti i prirodnim resursima. Ivanka Stamenović od otpada stvara umetnost i modu, a ekološko, socijalno preduzeće EkoBag je posebna priča o renesansi običnih reklamnih materijala. 

Ivankina priča počinje na Nacionalnom birou za zapošljavanje, gde je otišla da se više informiše o sredstvima za samozapošljavanje. Tada sasvim slučajno saznaje da Inicijativa za razvoj i saradnju (IDC) traži žene koje znaju da šiju. Prepoznala je svoju šansu, po struci je tekstilni dizajner i neko ko ima puno iskustva, a još više volje, vidi šansu za napredak. Uz pomoć Miodraga Nedeljkovića iz IDC-a, tvorca projekta i uz Ivankinu realizaciju sašivene su unikatne torbe.

Posao teče tako da, kada neke kompanije imaju želju da sarađuju sa EkoBagom, one doniraju bilborde od kojih se u radionici izrađuju potpuno novi proizvodi. Potom otkupljuju nove proizvode sa našivenim logotipom, prepoznatljivim bojama i porukama sa bilborda, u cilju nastavljanja marketinške kampanje. Novonastale proizvode dele svojim zaposlenima ili na promocijama i radionicama.

„Naša ciljna grupa su kompanije koje se na ovaj način reklamiraju, odnosno promovišu proizvode ili usluge. Razgradljivost banera traje 1.500 godina, a ukoliko se nađu u prirodi, dolazi čak i do kontaminacije zemljišta, jer je reč o nepropustljivim, vodootpornim materijalima“, kaže Stamenović.

U FOKUSU:

Još u toku trajanja Ivankine obuke za ovaj projekat njene sposobnosti došle su do izražaja. Dizajnirala je kesu za promotivni materijal jednog proizvođača automobila, a kako je kompanija bila vrlo zadovoljna, udvostručila je traženu količinu. Kvalitetan rad i posvećenost doprinosi izradi svake torbe i danas su zaštitni znak EkoBaga, što su prepoznale i brojne velike i poznate kompanije.

Plakati, čija veličina varira od 40 do čak 600 m2, predstavljaju zaista pozamašnu količinu otpada, nastalu zbog jednokratnih potreba oglašavanja. Međutim, kada EkoBag od njih napravi konferencijske, poslovne i svakodnevne torbe, novčanike, fascikle, futrole, cegere, cardholdere – to postaje asortiman proizvoda protkan ekološkom svešću. Ceo proces teče tako što prvo ide preuzimanje folije sa bilborda nakon završene reklamne kampanje, zatim se seku na manje komade, operu – i krojenje i šivenje može da počne.

Dizajn proizvoda u potpunosti je deo mašte Ivanke i njene ćerke, koja se školovala za industrijski dizajn, a diplomski rad joj je bio torba za električni trotinet, što su potom zaštitile u Zavodu za intelektualnu svojinu. Potvrdu za ovaj dizajn dobila je zlatnim medaljama i učešćem na 36. Međunarodnoj izložbi pronalazaka, novih tehnologija i industrijskog dizajna.

Priredila: Milica Vučković

Tekst u celosti pročitajte u Magazinu Energetskog portala ELEKTROMOBILNOST.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti