U Vladi Srbije potpisan je ugovor o nabavci naprednog softvera za planiranje železničkog reda vožnje, što će poboljšati iskorišćenost kapaciteta železničke infrastrukture i omogućiti putnicima pristup modernim informacijama o vozovima. Kroz naprednu analizu i modernizaciju, biće moguće efikasno formirati raspored vozova na raspoloživim prugama, što može ubrzati protok saobraćaja. Takođe, ovo može dovesti do digitalizacije određenih poslova u železničkom sektoru, dok automatizacija planiranja reda vožnje smanjuje potencijalne greške ljudi.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, zajedno sa predstavnicima kompanija „Siemens Mobility“ i „Hacon“, potpisali su ugovor. Projekat je finansiran iz kredita Svetske banke i Francuske agencije za razvoj, deo je šireg plana modernizacije železničkog sektora u Srbiji, navodi se na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Pročitajte još:
- REKONSTRUKCIJA ŽELEZNIČKOG KORIDORA 10 – NAJVEĆI IZAZOV RADOVI U SIĆEVAČKOJ KLISURI
- PROJEKTOVANJE PRUGE OD BEOGRADA DO HRVATSKE GRANICE
- BRZOM PRUGOM BEOGRAD-SUBOTICA PUTOVAĆE SE 70 MINUTA
Projekt vredan 1,1 milion evra dodeljen je konzorcijumu „Siemens Mobility“ i „Hacon“, a cilj je optimizacija železničkog reda vožnje, i sveukupna modernizacija železnice, koja bi trebala da bude vrlo važan vid transporta u budućnosti. Ministar je naglasio da će implementacija ovog softvera, koji prati najmodernija evropska i svetska rešenja, značajno doprineti konkurentnosti srpske železnice.
Ministar je takođe pomenuo razvoj brzih pruga u Srbiji, uključujući pruge koje povezuju Beograd, Novi Sad, Suboticu, Niš, Skoplje i Sofiju. Ove rute će se, po njegovim rečima, nastaviti ka Solunu, Atini i Istanbulu, čime će Srbija postati centralna tačka u ovom delu Evrope u pogledu brzih pruga. Projekat brzih pruga i modernizacija železničkog reda vožnje ključni su za razvoj javnog prevoza i transporta robe u Srbiji.
Energetski portal