Majkrosoft je najavio da će do 2030. postati „ugljenično negativan“ i da će u narednih 10 godina uložiti milijardu evra u razvoj čistih energija.
Razlika između takozvane ugljenične neutralnosti i ugljenične negativnosti prepoznaje se u tome što ugljenično neutralna kompanija teži da ne doprinosi emisijama štetnih gasova, dok ugljenično negativna kompanija hoće da odstrani postojeći ugljen-dioksid iz atmosfere.
Neutralnost se postiže time što se za količinu emitovanog ugljen-dioksida uspostavlja balans, te se prelazi na čiste vidove energije ili se organizuje novi projekat, inicijativa ili akcija, poput pošumljavanja, kojima će se postojeća količina štetnih gasova sanirati.
U Majkrosoftu smatraju da imaju odgovornost da, dok drugi rade na tome da postanu ugljenično neutralni, oni mogu i moraju da napreduju još brže. I mnoge druge velike kompanije rade na smanjivanju negativnog uticaja na prirodu, odnosno na sprečavanje zagađenja i ulaganju u borbu protiv klimatskih promena.
Epl se obavezao da će praviti proizvode od recikliranih materijala i da će se koristiti 100 odsto čistom energijom.
Amazon je najavio da će do 2024. godine da nabavi 100.000 električnih kombija za dostavu robe, čime će umnogome redukovati emisije štetnih gasova.
Gugl je još do 2007. ugljenično neutralan.
Ipak, ovom odlukom se tehnološki gigant Majkrosoft pokazao najprogresivnijim.