Japan – Šta kada razvoj punjača ne prati broj e-vozila?

Foto-ilustracija: Unsplash (Jezael Melgoza)

Budući da Japan ima za cilj postati klimatski neutralan do 2050. saobraćajni sektor trebalo bi da prođe kroz snažne promene kako bi se postigao cilj. Stoga je pre nekoliko godina Japan postavio ambiciozan cilj da do 2035. godine na ovom tržištu više neće biti prodaje automobila na dizel i benzin. Ista odluka doneta je i na nivou Evropske unije. Da li ovakav cilj može izmeniti klimatsku sliku jedne zemlje, ostaje pitanje.

Japan je zemlja čija se ekonomija u velikoj meri oslanja na automobilsku industriju, i jedna je od vodećih zemalja na ovom polju, međutim treba istaći da je situacija mnogo bolja kada su u pitanju hibridna vozila naspram električnih.

Pre određenog vremena, u ovoj zemlji broj električnih automobila nije pratio broj stanica za punjenje. Zbog subvencija, sredinom prošle decenije, broj punjača je porastao, ali su pre nekoliko godina počeli i da se gase. Generalno, vek trajanja javnih punjača je oko 5 – 10 godina, a kako su se razvili previše brzo u donosu na e-vozila, u jednom momentu su ili postali deo zastarele infrastrukture, ili su pogašeni jer su neisplativi, zavisi kako u kom delu zemlje.

Pročitajte još:

Foto-ilustracija: Unsplash (Michael Fousert)

Zanimljivo je da je danas suprotno, danas punjači nedostaju kako bi se podstakao broj električnih vozila. Kako je tamošnja vlada prepoznala potencijal elektrifikacije saobraćaja relativno rano, i podstakla instalaciju stanica za punjenje, ispostavilo se da su bili dosta optimistični u svojim predviđanjima. Zapravo, e-vozila su se dosta sporije usvajala.

Danas se pak radi o slaboj dostupnosti punjača, slabe snage punjača, ili mali broj ulaza za punjenje, a infrastruktura ipak jeste važan faktor kada se odlučuje na kupovinu automobila ovog tipa.

Japan je stoga revidirao svoj prvobitni cilj da broj punjača dostigne 150.000, i udvostručio taj cilj na 300.000 do kraja ove decenije. Japan ima preko 125 miliona stanovnika, u poređenju sa tim, Francuska sa preko 67 miliona, ima cilj od 400.000 punjača do 2030. godine. 

Ipak, čak i kada bi se desilo da svi stanovnici pređu na električna vozila, ostaje bojazan da bi to rešilo pitanje zagađenja s obzirom da se Japan oslanja najvećim delom na fosilna goriva, što znači da bi to bio izvor i za sve punjače u zemlji.

Milica Vučković

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti