Kada 31. decembra 2030. godine otkuca ponoć na izraelskim časovnicima, simbolično bi mogao da otkuca i poslednji čas vozilima na dizel i benzin u granicama ove bliskoistočne države.
Izrael nastoji da smanji eksploataciju fosilnih goriva – dizela, benzina i uglja. Očekuje se da će vlada, s tim težnjama na umu, do kraja 2018. godine da donese odluku o zabrani prodaje dizelaša i benzinaca od 2030.
„Prljava“ vozila biće zamenjena automobilima na električni pogon i komprimovani prirodni gas (KPG).
Ministar energetike Juval Stajnic izjavio je da će najveći izazov za uspešan zaokret Izraela ka čistom pogonu predstavljati kreiranje kritične mase ekoloških prevoznih sredstava. „Već podstičemo tranziciju kroz finansiranje 2 hiljade novih stanica za punjenje širom zemlje“, istakao je on.
Pored toga, vlasti će oporezivanje električnih automobila sniziti da bude gotovo ravno nuli. Pretpostavlja se da će posledično niža cena „zelenih“ četvorotočkaša da motiviše Izraelce da se odluče da umesto dizelaša i benzinaca kupe upravo njihove alternative.
Iako su se u prošlosti oslanjali na uvoz zemnog gasa, nedavno otkrivene rezerve ovog energenta omogućile su Izraelcima da od dotadašnjih uvoznika postanu njegovi izvoznici.
Država planira da sve svoje elektrane na ugalj pretvori u postrojenja na gas. Uprkos tome što on nije jednako čist kao obnovljivi izvori energije poput vetra i sunca, njegove emisije štetnih materija niže su nego kada se sagoreva ugalj. U cilju zaštite životne sredine i neutralisanja uticaja klimatskih promena, čak i javni prevoz Izraela „prelazi“ na struju.
Da li su očekivanja izraelske vlade da se broj električnih automobila sa trenutnih sto popne na 177 hiljada do 2025. suviše ambiciozna?
Do 2030. godine i konačne zabrane uvoza dizelaša i benzinaca, predviđa se da će na putevima Izraela da bude 1,5 miliona vozila na elektro-pogon.