Iz Kine stiže “lebdeći voz” koji ide bez struje

Maglev vozovi “čuda” savremene železnice putuju kroz Kinu brzinom od 600 kilometara na sat. U želji da pokažu da su svetski lideri kada je reč o maglev vozovima, kao i da imaju najmoderniju železničku mrežu, i da svakodnevno rade na razvoju novih tehnologija, nedavno su predstavili svoju prvu „viseću“ maglev liniju.

Prema rečima idejnih tvoraca ovog novog prevoznog “čuda”, ovi maglev vozovi imaju magnetne jastuke kojima nije potrebna električna energija da bi voz “održali u vazduhu”.

U južnokineskom okrugu Ksinguo, provinciji Đangsi uspešno je završena prva probna vožnja duga 800 metara pri brzini od 80 kilometara na sat na visini od 10 metara.

Ovaj voz se ne oslanja na gumene točkove za noseće vožnje, već umesto toga koristi privlačenje i odbijanje u magnetnom polju stvorenom unutar staza da bi se pokrenuo dok je suspendovan u vazduhu bez trenja.

Prema pisanju stranih medija, ovaj voz je prvi te vrste u Kini i prvi koji koristi tehnologiju trajne magnetne levitacije.

U narednoj fazi testiranja “lebdećeg voza” cilj je da se na stazi dužine 7,5 kilometara postigne najveća brzina od 120 kilometara na sat.

Maglev tehnologija poznata je još od 1969. godine kada su je patentirala dva Amerikanca. Međutim, za postavljanje prve pruge za maglev vozove trebalo je vremena i čekalo se do 1985. godine. Tada je prva “pruga” na bazi magnetne levitacije korišćena u Velikoj Britaniji, bila je duga 600 metara i povezivala je aerodrom sa obližnjom železničkom stanicom. 

Do sada je najviše uspeha u izgradnji konvencionalne maglev pruge imao nemački Transrapid koji je zaslužan za izgradnju Šangajske pruge dužine 30 kilometara koja povezuje centar ovog grada i novi aerodrom u Pudongu. 

Milica Radičević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti