Iako se ime Ilona Maska najčešće vezuje za proizvođača električnih vozila Teslu, pod njegovim rukovodstvom nalazi se još nekoliko kompanija. Jedna od njih je i SpaceX. Ona se bavi dizajniranjem, konstruisanjem i lansiranjem naprednih svemirskih raketa i letelica. Osnovana je 2002. godine s revolucionarnom idejom da jednog dana omogući život ljudske vrste na drugim planetama, a Maskovi planovi kolonizacije kosmosa posebno su koncentrisani na Mars.
Šestog februara 2018. godine raketa njegovog preduzeća – Falcon Heavy – uspešno je poletela sa iz stanice Kenedijevog svemirskog centra na Floridi, u Sjedinjenim Američkim Državama. „Soko“ (Falcon) predstavlja najsnažniju operativnu raketu na svetu koja ima sposobnost da u orbitu uzdigne čak 64 tone tereta, a let se sprovodi u svrhe testiranja.
Kompleks iz kojeg je lansiran svemirski brod, SpaceX je unajmio od nezavisne američke agencije zadužene za aeronautiku i svemir (NASA) na period od dvadeset godina. Bio je izgrađen još šezdesetih godina prošlog veka za potrebe misija i svemirskih ekspedicija u okviru programa Apolo. Upravo je ovo mesto 1969. godine bilo početna stanica „malog koraka“ za prvog čoveka na Mesecu, Nila Armstronga, a „velikog za čovečanstvo“.
Da li će ime Kenedijevog svemirskog centra još jednom biti upisano u udžbenike istorije i to rukom Ilona Maska?
U kosmos je šestog februara otputovao i sportski električni automobil Tesla boje višnje, za čijim volanom sedi Starman, lutka-vozač. Starman će da ga „vozi“ okolo našeg solarnog sistema, dok će na muzičkom plejeru da se vrti Space Oddity Dejvida Bouvija.
Njegovu putanju možete da pratite na sajtu Where Is Roadster. Pored pređene razdaljine, tamo možete da vidite i udaljenost vozila u odnosu na Zemlju, Mars i Sunce, kao i brizine njegovog kretanja. Sajt izračunava i koliko je puta vozač Starman „preslušao“ Bouvijevu pesmu, pod pretpostavkom da se baterija automobila i dalje nije ispraznila. U trenutku pisanja ovog članka, taj broj iznosio je 3655 puta.
Proračuni tima čeških i kanadskih stručnjaka o putanji auta kažu da Maskov kabriolet ima 6 odsto šanse da se sudari sa Zemljom i 2,5 odsto da se „zapuca“ u Veneru. Kompjuterske simulacije koje su napravili pokazale su i da postoji vrlo niska verovatnoća za sudar vozila sa Suncem i gotovo nepostojeća za sudar s Marsom, večnom fascinacijom njegovog vlasnika.
Čak i ako na kraju svog putešestvija Starman „vrati“ Teslu na Zemlju, najveći deo automobila i vozača će već da bude izgoren i uništen i potencijalno će da ostane tek komadić, stoga nema mesta zabrinutosti da će se Tesla nekome obiti o glavu. Povratak bi, doduše, mogao da se dogodi tek za nekoliko miliona godina, tvrde naučnici, a ljudska vrsta bi do tada mogla da izumre.
Da li smatrate lansiranje Tesle u kosmos mudrim marketinškim potezom Ilona Maska?