EU uvodi više carine na kineska električna vozila – slede li trgovinske tenzije?

Foto-ilustracija: Pixabay (Simon)

Evropska unija (EU) donela je uredbu koja bi mogla izazvati buru u globalnoj automobilskoj industriji, koja je već sama po sebi uzburkana promenama. Uredba je donela uvođenje dodatnih tarifa na kineska električna vozila koje će se povećati i do 35 odsto. Odluka nije došla preko noći, već je usledila nakon opsežne istrage protiv kineskih državnih subvencija o kojoj smo pisali tokom poslednjih meseci, koja je pokazala da finansijska podrška koju Kina pruža svojim proizvođačima automobila kroz obimne državne subvencije, narušava tržišnu konkurenciju i šteti evropskim proizvođačima.

Uprkos protivljenju pojedinih članica EU i grupacija koje strahuju od izbijanja trgovinskog rata sa Kinom, tarife su odobrene i stupiće na snagu. Kineska vlada je kao i ranije ocenila odluku kao protekcionističku i nepravdanu.

Pročitajte još:

Dodatne carine, koje se razlikuju zavisno od proizvođača, pogodiće i vozila proizvedena u Kini od strane međunarodnih kompanija kao što je Tesla, koja se suočava sa novom tarifom od 7,8 odsto. Poznati kineski automobilski gigant Geely suočava se sa povećanjem carina od 18,8 odsto, dok će SAIC, još jedan veliki igrač, biti pogođen najvišom stopom od 35,3 odsto, prenose mediji u EU.

Predviđeno je da tarife traju pet godina, ali je važno napomenuti da odluka i celokupna debata nije išla u jednom smeru, već je naišla na otpor Nemačke, Mađarske, Slovačke, Slovenije, Malte koje su glasale protiv, dok je deset država članica, podržalo ove mere. Dvanaest država, između ostalih Švedska, ostalo je uzdržano. Prema sveukupnom zbiru, odluka je usvojena, iako nije većina od 27 zemalja glasalo “za”, a važno je napomenuti da se u EU prilikom donošenja odluka glas zemlje vrednuje i prema broju stanovnika država članica u određenim situacijama. Slične, i drastičnije mere prete da se donesu i u Sjedinjenim Američim Državama, koje su kao i Kanada i ranije reagovale.

Kako će tarife uticati na poslovanje domaćih evropskih kompanija i celokupnu industriju, kao i na izvoz evropskih automobila, ostaje da se pažljivo prati.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti