Evropska komisija odlučila je da uvede dodatne poreze, poznate kao antidamping carine, koje mogu iznositi do 36,4 odsto na uvoz biodizela iz Kine, navodi Transport and Environment. Biodizel je obnovljivo biogorivo proizvedeno iz biljnih ulja ili životinjskih masti, koje se ne mora koristiti isključivo samostalno već može i u kombinaciji sa tradicionalnim dizelom.
Antidamping carine su porezi koje zemlja ili ekonomska unija, što je ovde slučaj, uvodi na uvozne proizvode koji se prodaju po cenama nižim od njihove normalne tržišne vrednosti, što može narušiti konkurenciju i naneti štetu domaćim industrijama.
U ovom slučaju, biodizel se proizvodi od već korišćenog jestivog ulja (UCO), ali postoji sumnja da je deo uvezenog ulja pogrešno označen i da se zapravo radi o jeftinijem palminom ulju, čija je proizvodnja često povezana sa uništavanjem šuma. Uvođenje ovih carina trebalo bi da pomogne u zaštiti evropske proizvodnje biodizela od nepravedne konkurencije i da osigura fer tržišne uslove, iako je upitno da li samo porezi mogu u potpunosti rešiti problem.
Pročitajte još:
- KINU ČEKA NAJVEĆI PROJEKAT RUDARENJA URANIJUMA PO NOVIM METODAMA
- UVEDENE PRIVREMENE VIŠE CARINE NA UVOZ ELEKTRIČNIH VOZILA IZ KINE
- KINEZI PROIZVELI NEUNIŠTIVU EV BATERIJU, TVRDE DA TRAJE DO MILION KILOMETARA
U poslednje dve godine, značajan deo biodizela koji Evropa uvozi dolazi iz Kine – čak 60 odsto od ukupno više od 80 odsto ukupnog uvoza biodizela u Evropu. Ovaj veliki uvoz iz Kine doveo je do drastičnog pada cena na evropskom tržištu, sa oko 2250 evra po toni na samo 1100 evra, što je izazvalo probleme unutar tržišta biogoriva, navodi Transport and Environment.
Zbog ovih tržišnih aktivnosti i prekomerne zavisnost Evrope od ulja iz Kine, dolazi još predloga kako osim poreza, proveravati proizvode koji pristižu na evropsko tržište. Na taj način, EU bi smanjila rizik od prevare i zaštitila domaću industriju od nepravedne konkurencije, podržavajući održivu i odgovornu proizvodnju biogoriva.
Energetski portal