Drastičan pad prodaje automobila u Evropi

Prodaja automobila u Evropi drastično je pala prošlog meseca zbog rigoroznih mera ograničenja kretanja, koje su prouzrokovale zatvaranje automobilskih predstavništava od polovine marta i desetkovale kupovinu vozila. Evropsko udruženje proizvođača automobila, ACEA, saopštilo je da je broj novih registracija automobila „zabeležio dramatičan pad“ od 55 odsto, što je oko pola miliona vozila.

Foto-ilustracija: Unsplash (Pietro De Grandi)

Anonimne ankete među kupcima kažu da je automobil sa drugog ili trećeg mesta prioriteta pao do osmog mesta u evropskoj porodici. Ovaj pad je čak gori nego tokom globalne finansijske krize 2008/09, koja je pokrenula šestogodišnji sunovrat kupovine vozila. Zbog pandemije koronavirusa, potrošači širom sveta, pa i u Evropi, suočeni su sa ekonomskom neizvesnošću, budući da su svedoci ogromnog pada nacionalnog bogatstva, industrijske proizvodnje i trgovine.

Sve to utiče na zapošljavanje i plate, čak i ako se u većini zemalja aktiviraju programi pomoći tokom privremene nezaposlenosti.

„Obustave proizvodnje u evropskoj auto-industriji pogodile su 1,1 milion radnih mesta i smanjile proizvodnju za najmanje 1,2 miliona vozila do kraja prošlog meseca, pokazuje statistika. Prihodi auto-industrije čine sedam procenata BDP-a Evropske unije„, navodi Ana Ešton, analitičar prodaje udruženja proizvođača.

Potražnja je opala i u Francuskoj, za 72 odsto, i Španiji, za 69 procenata. U Nemačkoj, koja je u dužem periodu izbegavala uvođenje strogih ograničenja zbog pandemije, pad prodaje je bio manje ekstreman i iznosio je 38 odsto.

„Proizvođači vozila za masovno tržište su pretrpeli najveći udarac – prodaja ‘Fijat–Krajslera’ je pala za 77 odsto, ‘PSA grupa’ je registrovala pad od 68 odsto, a ‘Reno’ 64 procenta“, navodi Kol Džekson, diler automobila.

Nemački „Folksvagen“ je prošao nešto bolje sa padom od 46 odsto, a na račun pada prodaje rivala čak povećao svoj tržišni udeo za gotovo pet procenata na 29 odsto.

Zbog pandemije kasni čak 40 novih modela, od čega su većina električni automobili, a dileri masovno zbog velikih zaliha i polovnih i novih vozila objavljuju bankrot i očekuju pomoć od država.

Svaki dan stajanja neprodatog vozila u Nemačkoj košta 26 evra prodavca fiksnih troškova, što je nemoguće izdržati na duži rok, kažu prodavci automobila.

Izvor: RTS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti