Cene hrane u svetu će još rasti

Foto-ilustracija: Pixabay

Cene hrane će još rasti i nisu dostigle vrhunac, iako inflacija jeste, smatraju vodeći svetski proizvođači hrane. Dok za njih troškovi rastu, kupci se sve više okreću jeftinijim proizvodima.

Najveća grupacija za proizvodnju hrane na planeti, Nestle, smatra da će cena osnovnih namirnica dodatno porasti ove godine, prenosi Mina.

Švajcarska kompanija podigla je u prošloj godini cene u proseku 8,2 odsto, ali smatra da to nije dovoljno da bi izbalansirali rast u troškovima, koji je ugrozio profit.

„I dalje smo u situaciji u kojoj pokušavamo da popravimo svoju marginu i kao i svi potrošači širom sveta, pogođeni smo inflacijom. Pokušavamo da saniramo tu štetu“, rekao je novinarima direktor kompanije Nestle, Mark Šnajder. Rast cena, kako objašnjava, biće ciljan i implementiran samo tamo gde je opravdan inflacijom troškova.

Šnajder je, ipak, odbio da precizno navede koji brendovi njegove kompanije će dodatno poskupeti. Nestle ima više od dve hiljade brendova u svom portfoliju – hranu za ljude i životinje, kafu, konditorske proizvode i hranu za bebe.

Pročitajte još:

Ranije su ovakva upozorenja izdale i kompanije kao što su Unilever, Coca-Cola, Heineken, Colgate-Palmolive i Procter&Gamble, na osnovu sve većih troškova energije i radne snage.

„Verovatno smo prošli vrh talasa inflacije, ali cene još nisu dostigle maksimalni nivo“, rekao je direktor finansija Unilevera, Grejem Pitketli.

Foto-ilustracija: Unsplash (Chantal Garnier)

Cena sirovih materijala, kao što su žitarice, energija i mlečne prerađevine, trenutno stagniraju na visokom nivou, dok su porasli troškovi radne snage i logistike. Sve to zajedno znači da su male šanse da će cene hrane i drugih proizvoda u prodavnicama opasti za potrošače u narednom periodu.

Kompanije koje proizvode hranu moraju da održe delikatan balans. Rastući troškovi pritiskaju marginu profita, ali naglo i agresivno podizanje cena odbija kupce.

Najveći lanac supermarketa u Francuskoj, Carrefour, već pregovara sa snabdevačima kako bi se rast cena ograničio koliko može, da bi se zaštitila kupovna moć potrošača.

Podaci pokazuju da je kupovina na nižem nivou, odnosno prelazak potrošača na jeftiniju verziju istog proizvoda, trend koji je već uznapredovao u Americi i Evropi.

Izvor: Biznis.rs

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti