Autoput od Beograda do Zrenjanina – studija o uticaju na životnu sredinu

Foto-ilustracija: Unsplash (Xan Griffin)

Gradska opština Palilula objavila je studiju o proceni uticaja na životnu sredinu za projekat autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad. Predmet studije je prva deonica, od Beograda do Zrenjanina, odnosno od nultog do 67 (+662.47 km).

 
Putni pravac autoputa državnog puta IA reda na pravcu Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće daljinske tokove na magistralnom pravcu od Beograda ka Zrenjaninu i Novom Sadu. U sistemu putne mreže Srbije ovaj putni pravac predstavlja osnovnu vezu na pravcu sever-jug, koji povezuje Vojvodinu i Beograd, centralne i severne delove Srbije. Nastavak ovog državnog puta severno od Zrenjanina ka Kikindi i zapadno prema Novom Sadu, predstavlja važnu vezu ka Mađarskoj odnosno međunarodnom putu E-75. Na predmetnom autoputskom pravcu planirani su ukrštaji (denivelisani: petlje i prelazi) u skladu sa funkcionalnim rangom puta, potrebama razvoja naselja i privrede, kao i tehničkom dokumentacijom na nivou idejnog rešenja – navodi se u studiji.
 
Koridor autoputa se od Beograda do Zrenjanina pruža po ravničarskom terenu, od administrativnog područja Grada Beograda, ne kontaktirajući naselja grada Pančeva (Jabuka, Glogonj) i opština Opovo, Kovačica (Crepaja, Debeljača, Kovačica, Sakule, Idvor) i Zrenjanin (Orlovat, Stajićevo, Lukićevo) uz projektovanu brzinu od 130 km/h.

Pročitajte još:

U ovom sektoru autoput prelazi preko vodotoka (reka Tamiš dva puta i kanal Begej), i ukršta se sa regionalnom prugom br. 208 (Novi Sad) – Rasputnica Sajlovo – Rimski Šančevi – Orlovat Stajalište (dva puta).
 
U zoni Zrenjanina koridor zaobilazi Grad sa južne strane i naselje Ečka sa severoistočne strane, i kasnije prolazeći ravničarskim delom, južno od naselja Aradac ulazi u inundaciju reke Tise, sa projektovanom brzinom od 130 km/h. U odnosu prema naseljima, predmetna deonica autoputa se najvećim delom nalazi van područja naselja.
 
Trasa od Borče do Zrenjanina
 
Foto-ilustracija: Unsplash (G R Mottez)

Koridor trase povezuje naselja na potezu od Borče do Zrenjanina i prolazi pretežno kroz ravničarsko (obradivo) zemljište.

 
Početak trase planiran je na petlji Ovča, na delu takozvane Severne magistralne tangente (SMT). Trasa dalje prelazi prugu, ide severoistočno i prolazi obuhvat poljoprivrednog gazdinstva Al Dahra, zatim prelazi reku Tamiš gde je planiran most.
 
Trasa dalje nastavlja na sever gde su planirane petlje Glogonj/Jabuka kao i petlja Kovačica. U ovom delu položaj trase bio je uslovljen položajem izgrađenih zalivnih sistema kao i planiranih vetroparkova. Datim rešenjem su sva ograničenja savladana u tom delu.
 
Nakon planirane petlje Kovačica trasa blago skreće severozapadno a neposredno pre PIO Potamišje dalje nastavlja severno gde je planiran most preko reke Tamiš, prelaz preko pruge, i dalje nastavlja severno gde je planirana petlja Orlovat. Nakon petlje trasa skreće severozapadno prema Ečkoj, gde je petlja Ečka planirana u blizini prostora fabrike guma u izgradnji (LINGLONG). Trasa u ovom delu planirana je južno od Zrenjanina.
 
Nastavljajući zapadno trasa prelazi reku Begej i nastavlja prema planiranoj petlji Zrenjanin Zapad. Ova petlja istovremeno predstavlja i kraj prve faze deonice, tj. kraj deonice Beograd-Zrenjanin (zajedno sa vezom sa obilaznicom severno od Zrenjanina).
 
Nakon petlje Zrenjanin zapad počinje druga faza trase, tačnije deonica Zrenjanin-Novi Sad. Nosilac projekta su Koridori Srbije, a studiju je izradio Arhitektonsko-građevinski institut Novi Sad. U prostorijama opštinske uprave Palilula 20. jula biće održana javna rasprava i prezentacija studije.
 
Izvor: Ekapija

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti