Air France smanjio emisiju CO2 za 45 odsto na svoja dva leta

Foto: Top One

Avio-kompanija Air France je 13. aprila objavila svoj Air France ACT program za smanjenje emisije ugljen-dioksida kojim je kao cilj proklamovala za 30 odsto manju emisiju CO2 po putniku, po kilometru do 2030. godine u odnosu na 2019. godinu, odnosno 12 odsto manju emisiju CO2 u apsolutnom iznosu. Već 3. i 4. maja kompanija je izvela dva leta koja su gotovo prepolovila emisiju ugljen-dioksida, dokazujući da se ovaj cilj može postići i da su usvojene metode dekarbonizacije primenljive.

Na letu za Montreal 3. maja korišćen je avion Airbus A350, dok je 4. maja na letu za Lisabon korišćen Airbus A220. Ovi avioni najnovije generacije troše do 25 odsto manje goriva od aviona prethodne generacije i zagađenje bukom smanjuju za trećinu. Trenutno ovi avioni čine sedam odsto Air France-ove flote, dok će do 2030. činiti čak 70 odsto. Kako bi to postigao, Air France će od danas do 2025. godine ulagati milijardu evra godišnje u obnavljanje flote.

Na letu za Montreal je korišćeno 16 odsto održivog vazduhoplovnog goriva (SAF), a na letu za Lisabon 30 odsto SAF-a. Trenutno se, prema važećim propisima, na letovima iz Francuske koristi tek jedan odsto ovog goriva. SAF, odnosno nefosilna goriva proizvode se od biomase kao što je korišćeno jestivo ulje. Ova goriva ne utiču na prehrambeni lanac i dopuštaju prosečno smanjenje emisije CO2 od 80 odsto u poređenju sa konvencionalnim gorivom. Na ova dva leta su primenjene i tehnike eko-pilotiranja koje znače upotrebu samo jednog motora i optimizaciju putanje leta u realnom vremenu. Korišćenje ovih metoda omogućilo je smanjenje emisije ugljen-dioksida od blizu 45 odsto na svakom od dva leta. 

Ova dva leta deo su „Skyteam Sustainable Flight Challenge“ inicijative koja ima za cilj da podstakne sve članice Skyteam alijanse na ekološki odgovorne letove od 1. do 14. maja 2022. godine.

Koraci kompanije Air France za postizanje ciljeva održivosti primenjeni na oba leta:

1. Meriti i pokazati učinkovitost metoda koje su već implementirane i dokazane, kao što su avioni nove generacije, održivo vazduhoplovno gorivo (SAF), eko-pilotiranje i korišćenje električne rampe i opreme za transport tereta

2. Istražiti nove mogućnosti koje bi se mogle iskoristiti u budućnosti, kao što je opsežna upotreba veštačke inteligencije za optimizaciju putanja leta ili korišćenje autonomnih vozila za prevoz prtljaga,

3. Ponuditi putnicima održiviji, lokalni i sezonski ketering, ograničavanje otpada tako što putnici mogu odabrati jelovnik pre leta, ograničiti korišćenje plastike za jednokratnu upotrebu (korišćenje održivije ugostiteljske opreme (upaljač, kolica za hranu nove generacije, poslužavnici koji se recikliraju, posuđe od celuloze, FSC drveni pribor za jelo, papirnate čaše, uklanjanje pojedinačnih plastičnih boca). Selektivno sortiranje u avionu: sortiranje plastičnih boca, kutija za sokove i limenki.

Informacije dobijene analizom sa ovih letova, kao što je nivo smanjenja emisije ugljen-dioksida za svaku od navedenih aktivnosti, kao i povratne informacije putnika prisutnih na oba leta, treba da ukažu na najbolju metodu za smanjenje emisije ugljen-dioksida koju će Air France primenjivati na svojim budućim letovima. Ove informacije će Air France podeliti sa drugim avio-kompanijama, članicama Skyteam alijanse koje su učestvovale u Skyteam Sustainable Flight Challenge inicijativi. 

Ovim je avio-kompanija pokazala posvećenost Pariskom sporazumu o klimatskim promenama koji je za cilj postavio zadržavanje povećanja globalne prosečne temperature ispod 2 °C.

Izvor: TOP ONE

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti