Air France novim avionima smanjuje emisije ugljen-dioksida

Foto-ilustracija: Unsplash (Pascal Meier)

Avio-kompanija Air France nastavlja da obnavlja svoju flotu i u uslovima pandemije. Prvi od 60 poručenih aviona tipa Airbusa A220-300, stigao je na Aerodrom Šarl de Gol. Air France planira da navedenim tipom aviona do 2025. zameni svoje letelice starijih generacija (Airbus A318 i A319, kao i nekoliko Airbus A320 ) na mreži kratkolinijskih i srednjelinijskih letova.

Modernizacijom flote Air France ispunjava svoj plan održivog poslovanja: Airbus A220-300 napravljen je od lakših materijala, koristi 20 odsto manje goriva i proizvodi 34 odsto manje buke u odnosu na avione prethodnih generacija. Novi model je takođe i ekonomičniji: smanjuje troškove za 10 odsto po sedištu.

“Ovaj novi avion, sa neuporedivim energetskim performansama, veliki je dobitak za Air France. Modernizacija flote najviše doprinosi smanjenju emisije ugljen-dioksida i zato mi nastavljamo da ulažemo sredstva u avione najnovije generacije. Korišćenjem održivog avio-goriva i eko-pilotiranja, takođe doprinosimo smanjenju karbonskog otiska cele avio-industije i pozicioniranju Air France–KLM-a kao vodeće kompanije u borbi za održiviju avijaciju,” izjavio je Bendžamin Smit, generalni direktor Air France-KLM-a.

“Dolazak novog aviona u flotu predstavlja praznik za avio-kompaniju. Svi timovi Air France-a su se više  od dve godine pripremalii se za ovaj trenutak i sa uzbuđenjem očekujemo da i naši putnici otkriju optimalnu udobnost koju ovaj avion nudi. Kabina je prostranija, svetlija i nudi Wi-Fi konekciju, što dodatno doprinosi boljem putničkom iskustvu,” dodala je En Rigaj, generalna direktorka Air France -a.

Nazvan „Le Bourget“ u čast francuskog grada duboko povezanog sa vazduhoplovnom industrijom, ovaj avion ima krilatog morskog konjića na prednjoj strani trupa i na vrhovima krila, istorijski simbol avio-kompanije koji oslikava njenu bogatu istoriju i mit o njenom nastajanju.

Od 31. oktobra 2021. godine Airbus A220-300 će sa pariskog Šarl de Gola leteti za Berlin (Nemačka), Barselonu, Madrid (Španija), Milano-Linate i Veneciju (Italija). Tokom zimske sezone 2021-2022, postepeno će se uvoditi nove destinacije na mreži letova Airbus A220-300: Bolonja, Rim (Italija), Lisabon (Portugal) i Kopenhagen (Danska).

Ekološki efikasan avion

Uvođenje Airbus A220-300 u Air France-ovu mrežu kratkolinijskih i srednjelinijskih letova igra ključnu ulogu u postizanju ciljeva održivog razvoja kompanije: smanjenje emisije ugljen-dioksida od 50 odsto po putniku po pređenom kilometu do 2030. godine u odnosu na 2005. godinu. Airbus A220-300 koristi 20 odsto manje goriva i emituje 20 odsto manje ugljen-dioksida u odnosu na letelice koje zamenjuje, dok je njegova emisija buke niža za 34 odsto.

Najviši nivo udobnosti tokom leta

Airbus A220-300 ima 148 sedišta, u konfiguraciji od 3-2, čime 80 odsto putnika može dobiti sedište pored prozora ili prolaza. U ponudi će biti dve putničke kabine, biznis i ekonomska, i pristup Air France Connect-u, avionskoj Wi-Fi usluzi na letu.

Sa širokim i podesivim sedištima, prostorom za odlaganje čaša, časopisa i knjiga, kao i pojedinačnim USB A i C priključcima i držačima za tablet ili telefon integrisanim u naslon, ovaj avion nudi mnogo veći komfor od svojih prethodnika. Kabina je prostrana i svetla i uređena u bojama Air France-a, a centralni prolaz je naročito širok, omogućavajući putnicima da se lako i udobno kreću.

Kao i u celoj floti Air France-a, vazduh u kabini se obnavlja na svaka tri minuta zahvaljujući HEPA filterima  (High Efficienci Particulate Air), koji eliminišu 99,9 odsto virusa.

Izvor: TOP ONE

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti