Čini se da je, posebno u gradskim sredinama, sve više domaćinstava, koja imaju kućne ljubimce i zbog toga raste i „pet frendli” turizam, pa hoteli i restorani mogu da zarade dodatne prihode pružajući usluge i za ljubimce.
Problem ove grane turizma leži u pružanju neadekvatne „pet frendli“ usluge, jer nije konkretno navedeno gde ljubimac može da se kreće, da li sme da uđe u restoran i da li mu je dozvoljen ulaz na plažu, što vlasnike ljubimaca često dovodi u nepredviđene situacije.
„Postoje pravila tipa da li možete da se krećete, da li mora povodac, da li mora korpa, u koje delove hotela možete, čak postoje i neki hoteli koje dozvole da budu u sobi, ali ne dozvoljavaju ni jedan drugi deo hotela, restorana, spa nikada ili biznis deo“, kaže Andrea Mladin, aktivista organizacije „Pet travel advisor“.
Iako se u Evropi više ne postavlja pitanje da li je ljubimac dobrodošao, već postoji samo pravilnik koji kada se poštuje ne ugrožava nikoga, situacija u regionu je drugačija. Sve veći broj ljudi želi da povede svoje ljubimce na odmor, ali nailazi na veoma mali broj hotela koji tu uslugu pružaju zbog neinformisanosti vlasnika da i na taj način mogu da ostvare dodatne prihode.
„Ljudi dosta pitaju, ima dosta zahteva za vođenje ljubimaca na more ali nažalost nema puno hotela i restorana koji im to pružaju i omogućuju, mi u našem programu imamo hotele i apartmane koji su „pet frendli“, ali jako mali broj”, kaže Vesna Simin, vlasnica turističke agencije.
Iz organizacije Pet Travel Advisor ističu da je za rešenje ovog problema pre svega potrebna jasna kategorizacija i standardizacija „pet fendli“ usluge.
U cilju obostranog zadovoljstva, organizacija kroz svoje obuke i programe priprema ljubimce za boravak u hotelu, uvažavajući kućni red i pravila ugostitelja, ali i da edukuju vlasnike hotela na koji način da uvrste u ponudu „pet frendli“ usluge, kako bi ostvarili dodatne prihode.
Izvor: RTV/Ornela Žižić