Rekordna vožnja od 14 sati jednim punjenjem

Foto-ilustracija: Unsplash (maud-bocquillod)

Kineska kompanija sa sedištem u Šangaju po imenu Nio, bavi se proizvodnjom električnih automobila. Kompanija osnovana 2014. godine, ima jednu specifičnost, a to je inovativni pristup u industriji električnih vozila – sistem zamene baterija, što je tehnologija koja omogućava brzu i efikasnu zamenu ispražnjenih baterija novim i napunjenim baterijama na posebno dizajniranim stanicama.

Singapur je počeo da eksperimentiše sa zamenom baterija za EV prošle godine, međutim ove tehnologije generalno još uvek nisu istražene niti prostranjene među drugim proizvođačima u svetu.

Zanimljivo da je kompanija prvu svoju stanicu u Evropi otvorila u Norveškoj. Od samog kraja 2022. godine izgradili su 1.305 stanica za zamenu baterija u svim provincijskim regionima u Kini, a pružali su u proseku 40.000 dnevnih usluga zamene baterija. Što se tiče Evrope, u Nemačkoj je radilo sedam menjačnih stanica u drugoj polovini ove godine.

Tehnologija zamene baterija daje Nio-u prednost u pogledu rešavanja problema ograničenog dometa i dugog vremena punjenja što jeste manjkavost električnih vozila. Iako popularan u Kini, njegova prisutnost mogla bi se proširiti na evropsko tržište, što vidimo i po stanicama za zamene baterija. Ono što može biti potencijalni problem jeste nedavni spor između EU i Kine. 

Pročitajte još:

EU istraga

Evropska unija je nedavno pokrenula temu o zvaničnoj istrazi o subvencijama koje je Kina pružala svojim proizvođačima električnih vozila (EV), što bi moglo rezultirati uvođenjem kaznenih dažbina na uvoz kineskih električnih vozila. Predstavnici su izrazili zabrinutost zbog taktike koju Peking koristi da osvoji svetsko tržište električnih vozila, putem nižih cena koje su kupcima primamljive.

Ključna tvrdnja leži u tome da se niske cene ovih vozila održavaju zahvaljujući značajnim državnim subvencijama, što utiče na tržišnu ravnotežu unutar EU. Prema informacijama Evropske komisije, cene vozila iz Kine su generalno niže za oko 20 odsto u poređenju sa onima proizvedenim u EU. Osim toga, postoji zabrinutost da bi Kina mogla do 2025. godine da ostvari oko 15 odsto udela na tržištu električnih vozila unutar EU. Ova istraga može imati dalekosežne posledice za trgovinske odnose između EU i Kine, kao i za globalno tržište električnih vozila. Međutim, treba biti oprezan s obzirom da je nemačka automobilska industrija značajno isprepletena sa kineskim tržištem i da veliki procenat svojih automobila oni izvoze u Kinu.

Postavljen rekord

Što se tiče najnovijeg uspeha u automobilskoj industriji i kompaniji Nio, reč je o jednom od njihovih modela luksuznih električnih limuzina koja je postavila nov standard, zahvaljujući svojoj polučvrstoj bateriji visoke gustine od 150 kWh. Test vožnja je prošla tako što je model uspeo preći impresivnih 1.044 kilometara s jednim punjenjem. Testiranje se vršilo u zimskim uslovima, što je poznato da loše utiče na pražnjenje baterije. Celokupna test vožnja trajala je oko 14 sati, sa prosečnom brzinom od 84 km/h, a na krajnje odredište se stiglo sa tri odsto baterije.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti