ProCredit Banka – svi benefiti online bankarstva

Foto: ProCredit banka

Racionalno korišćenje resursa i zaštita životne sredine su globalni ciljevi i o ovim temama se sve češće govori. Mnogi od nas svesni su toga da ove ciljeve moramo ispuniti, za dobrobit celog čovečanstva, ali jednostavno ne znaju kako.

Recimo, nekada je sasvim dovoljno smanjiti upotrebu papira, što znači da će biti manje posečenog drveća, smeća i zagađenja. U ProCredit banci su shvatili da postepenim promenama i uvođenjem novina unapređuju poslovanje, ali što je važnije brinu o potrošnji resursa i životnoj sredini.

U ovoj banci ne koriste jednokratnu plastiku, koriste zelenu energiju, proizvode manje otpada, a zahvaljujući tome što su 100 odsto online banka, drastično su smanjili upotrebu papira. O tome šta donosi ovakav vid bankarstva, i kako u banci brinu o životnoj sredini razgovarali smo sa Nemanjom Tomićem, članom Izvršnog odbora ProCredit banke.

ProCredit banka važi za inovatora u gotovo svim segmentima poslovanja. Prvi ste u našoj zemlji postali 100 odsto onlajn banka. Zbog čega ste se opredelili za takvo poslovanje?

– U eri digitalizacije, kada sve informacije dobijamo online i kada nam je mobilni telefon glavni „asistent“ za mnoge važne aktivnosti tokom dana, logično je da i sa bankom komuniciramo online. ProCredit banka je to prepoznala prva i strateški započela online transformaciju, da bismo danas bili 100 odsto online banka. Na dva načina izlazimo u susret našim klijentima: sve bankarske poslove mogu da odrade od kuće i onda kada njima to odgovara, bez dolaska u banku. Osim toga, ne troše se resursi na „papirnu dokumentaciju“, a time zajednički čuvamo životnu sredinu. Mi smo banka koja razume potrebe savremenih klijenata, uvažava ih i prema njima prilagođava svoje poslovanje. Jer – najbolji klijent je zadovoljan klijent.

Možete li nam približiti šta to konkretno podrazumeva i koje prednosti može doneti vama i klijentima ProCredit banke?

– Online bankarstvo ukratko znači – tvoja banka je u svakom trenutku „otvorena“ da obaviš baš sve što od banke očekuješ i to sa bilo kog mesta, putem računara ili telefona. U ProCredit banci većina računa se otvara online, za svega desetak minuta. Online možete da plaćate svoje račune, prebacujete novac sa jednog na drugi račun, možete da štedite online, da aplicirate za kredit i završite kompletnu proceduru bez dolaska u banku, uključujući i isplatu (za kredite do određenog iznosa). To nikako ne znači da je naš klijent prepušten sam sebi i aplikacijama koje rade umesto ljudi. Naprotiv, u svim tim procesima naši bankari su dostupni putem online centra, da ih usmere i pomognu im.

Pročitajte još:

Posebnu pažnju posvećujete green segmentu poslovanja. Koliko vam je on važan i na koji način podstičete klijente da i oni postanu green?

– ProCredit ima zaista veliku ekspertizu u finansiranju energetski efikasnih, tj. „zelenih“ projekata, kako za pravna, tako i za fizička lica. Kod nas u Sektoru za energetsku efikasnost i zaštitu životne sredine rade stručnjaci koji od ideje do realizacije prate projekat, uz stručno vođenje. Mi edukujemo klijente da je ulaganje u obnovljive izvore energije višestruko isplativo: najpre za njihov budžet, jer su dugoročno uštede značajne, potom i za sigurno snabdevanje energijom, a ne zagađuje se ni priroda. Ono što je takođe važno jeste da ProCredit za ovakve projekte obezbeđuje kredite sa grantom, u saradnji sa EBRD i GEFF, što je značajan podsticaj.

Osim što direktnom podrškom podstičete klijente da se opredele za održivije odluke, vi ste to učinili i sami. Da li postoji još neki segment poslovanja koji treba promeniti i da li možemo očekivati neke novitete u budućnosti?

Karbonska neutralnost je istovremeno i rebus i motivacija. Uvek može još više i još bolje. Spomenuo bih da našu flotu automobila čine isključivo električna i plug-in vozila. I tu smo prva banka koja je bez kompromisa odlučila da bude „green“. Odavno smo kao deo naše kulture prihvatili da ćemo ili ići u korak sa inovacijama ili biti predvodnici, samim tim radujemo se svakoj novoj prilici da unapredimo naš pristup životnoj sredini i društvenim pitanjima.

Milica Radičević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti