Odluka EU o ugradnji reciklirane plastike u automobile podelila javnost

Foto-ilustracija: Pixabay

Kako bi osigurala da se više njih reciklira, Evropska komisija je u julu predložila novi zakon koji pokriva dizajn vozila i tretman na kraju životnog veka, fokusirajući se na poboljšanje recikliranja i ponovne upotrebe materijala.

Predlog Evropske komisije, da se u nove automobile ugradi najmanje 25 odsto reciklirane plastike, naišao je na pohvale svih revnosnih građana koji recikliraju, ali i skepticizam proizvođača automobila i industrije plastike.

Plastika je svuda, kaže se, što važi i za automobilski sektor.

Po zapremini, 50 odsto današnjih automobila je napravljeno od plastike, prema EuRIC, Evropskom udruženju industrije za reciklažu. To uključuje kontrolne table, branike, ručke, dugmad, kućišta, plafonske tkanine, sedišta i sigurnosne pojaseve, vazdušne jastuke, tepihe, itd., navodi grupa u radu.

Pošto je plastika lagana i doprinosi efikasnosti goriva, potražnja za tim materijalom u automobilskom sektoru je tokom godina stalno rasla. Danas, prosečan automobil sadrži između 150 i 200 kg plastike, kaže EuRIC.

Kako bi osigurala da se više njih reciklira, Evropska komisija je u julu predložila novi zakon koji pokriva dizajn vozila i tretman na kraju životnog veka, fokusirajući se na poboljšanje recikliranja i ponovne upotrebe materijala.

Pročitajte još:

Jedan od ključnih ciljeva je da 25 odsto plastike koja se koristi u novim automobilima potiče od recikliranih materijala, od kojih četvrtina mora da potiče od vozila na kraju radnog veka. Sve u svemu, 30 odsto plastike iz otpadnih automobila trebalo bi da se reciklira, što je povećanje sa oko 19 odsto danas, navodi Komisija u svom predloženom novom propisu.

EuRIC je pozdravio ovaj potez, rekavši u saopštenju da su „ovi ciljevi apsolutno potrebni za prelazak na kružnu ekonomiju za plastiku u automobilskom sektoru“.

Auto industrija oprezna

Foto-ilustracija: Unsplash (Ameer Basheer)

Proizvođači automobila su, sa svoje strane, oprezni prema predlozima Komisije.

Proizvođači automobila ponekad mogu dodati karbonska vlakna u plastiku kako bi poboljšali njihovu robusnost, što ih čini “izazovnim za recikliranje”, kaže ACEA, udruženje proizvođača automobila u EU.

Tehnologije za reciklažu možda još nisu dostupne da bi se omogućila reciklaža na tržišnim razmerama, istakla je grupa.

“Iako se evropski proizvođači automobila ne protive ciljevima recikliranog sadržaja za plastiku, oni moraju biti realni i tehnički izvodljivi”, rekao je ACEA EURACTIV-u upozoravajući na “potencijalne zamke ako ciljevi nisu izvodljivi”.

Ovu zabrinutost izražava i “Plastics Europe”, trgovinsko udruženje, koje kaže da visokokvalitetni polimeri koji se koriste u automobilima “mogu biti veoma teški za recikliranje”.

Prema njihovim istraživanjima, cilj od 25 odsto recikliranog sadržaja koji je predložila Komisija može se ispuniti samo kombinacijom mehaničke reciklaže i inovativnih tehnologija kao što je hemijsko recikliranje, za šta će biti potrebna velika ulaganja.

“Hitno nam je potreban okvir politike koji omogućava. Industriji je potrebno zeleno svetlo za ulaganje u hemijsku reciklažu i ravnotežu mase”, kažu u saopštenju.

EuRIC, sa svoje strane, kaže da je industrija reciklaže spremna da odgovori na izazov.

Foto-ilustracija: Pixabay

“Najsavremenije tehnologije koje rade u industrijskom obimu spremne su da pretvore otpad od automobilske plastike u recikliranu plastiku koja se može ponovo koristiti u automobilskoj industriji ili u drugim aplikacijama”, kažu iz udruženja.

“Ciljevi recikliranja koje je predložila Komisija biće promena igre kako bi se privukla potražnja za recikliranom plastikom i podstakla ulaganja u zelene industrijske lance vrednosti”, rekao je Alehandro Navazas, naučni i politički savetnik u EuRIC-u.

Evropska komisija takođe veruje da će nova pravila dati neophodnu šansu industriji reciklaže.

“Očekuje se da će obavezni ciljevi za recikliranu plastiku povećati konkurentnost demontažera, jer su oni primarni dobavljači ovih delova i plastičnog otpada namenjenog za reciklažu”, navodi se u memorandumu izvršne vlasti EU.

Sve u svemu, nove cirkularne obaveze u automobilskom sektoru, kao što je ugradnja reciklirane plastike u nove automobile, dovešće do skromnog povećanja cena, za koje se procenjuje da će biti manje od 40 evra za potrošača koji kupuje novo vozilo, procenjuje Komisija.

Izvor: EURACTIV

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Situs Toto
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
rujak bonanza
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot gacor
slot demo
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot qris
slot dana
slot88 gacor
slot toto
Toto Slot
live draw
live draw
Toto Slot
toto macau
Toto Slot
toto macau
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
live draw hk
toto slot
toto slot
Situs Toto
Situs Toto
Slot Demo