Kako Lush pakuje šampon ako, zarad životne sredine, ne koristi plastičnu ambalažu?

Zamislite ogromnu deponiju na kojoj su smeštene jedino plastične ambalaže kozmetičkih proizvoda koje je čitavo čovečanstvo – a u trenutku pisanja članka ima nas ukupno 7.614.519.909 – potrošilo za prethodnih mesec dana. Priznajem bi na nju od mene stigao jedan šampon, regenerator i tekući sapun i jedna krema za ruke koliko sam bacila u periodu iza nas. Dodajte tome svoj otpad, otpad vašeg partnera, komšije i prijatelja. I otpad još 7.614.519.904 ljudi.

Proračuni kažu da na mesečnom nivou bacimo otprilike 10 milijardi jedinica kozmetike – eto koliko ogromnu deponiju treba da zamislite. Upravo je ambalaža ta koja na finalnu cenu artikla dodaje od 40 do 50 odsto.

Alternative uludom trošenju plastike u svrhe pakovanja šampona, ali i drugih kozmetičkih sredstava, postoje. Tradicionalna mešavina sode bikarbone i sirćeta će vas možda zgroziti, njenog mirisa ćete se uplašiti i potencijalno neće odgovarati vašem tipu kose, ali ukoliko cilj stavljate ispred sredstva – vredi probati.

I Head & Shoulders pridružio se borbi protiv zagađenja plastikom – prema najavama „majčinske kompanije“ Procter & Gamble, čak 25 odsto njihovih proizvoda biće upakovano u reciklirane flašice.

Da li ste znali da se u nekim krajevima sveta šamponi prodaju na isti način kao kod nas pivo? Kada kupujete određene šampone, najpre treba da vratite pakovanje već iskorišćenog. U okviru njihovog proizvodnog ciklusa, oni ambalažu očiste i napune novim koji kasnije ponovo izbace na tržište. I tako u nedogled. Baš kao kod nas Jelen i Lav. U područjima u kojima kozmetika može da se kupi na meru – ljudi ovaj proces oponašaju upotrebljavajući sopstvene staklene flaše koje oprane i čiste odnosu na dopunu u prodavnice u kojima je dostupna ova usluga.

Foto: Lush

Lush je kozmetička kuća iz Ujedinjenog Kraljevstva koja je u mnogim segmentima svog poslovanja – zelena, a nastoji da bude još i više. Njihova sredstva za ulepšavanje su na prirodnoj osnovi.

Misija kompanije je da smanji količinu smeća za koju je odgovorna – a ključna strategija: reciklaža. Čak je i katalog njenog asortimana proizveden od recikliranog papira.

Ukoliko sačuvate 5 ispražnjenih crnih kutijica proizvoda ovog lanca i donesete u radnju kako bi ih oni reciklirali, zauzvrat ćete dobiti besplatne maske za lice. Od 2010. godine, umesto u papir, Lush poklone umotava u marame od organskog pamuka napravljenog od recikliranih flaša. One mogu da se koriste i kao šalovi, trake za kosu ili modni dodaci torbama. Dve godine kasnije, stanjili su plastiku svojih „providnih“ pakovanja za 10 odsto. Ovo je samo tokom 2016. rezultovalo u preko 6 tona otpada veštačkog porekla manje.

Čak 35 odsto Lush linije prodaje se „golo“, bez pakovanja. Oni koji su imali priliku da uživaju u njihovim mirisnim bombama za kupanje ili nekim drugim proizvodima, zapitaćete se šta je onda sa providnim celofanom u koji su umotani. U potpunosti je biorazgradiv. Može i da se kompostira.

Na isti način, Lush je „skinuo“ i šampone. Prodaje ih u čvrstom obliku, kao sapune, ali oni ne obećavaju ništa manje bujnu i lepu kosu kao gel kojim verovatno trenutno perete kosu. Seanik sadrži alge, morsku so i limun, uz tropske mirise mimoze i jasmina i eterična ulja cvetova narandže. Iako se više ne prodaju u našoj zemlji, da li ste zainteresovani da se priključite „goloj“ revoluciji?

Jelena Kozbašić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti