Kada je trka više od trčanja

Foto: Raša Aleksić SportIT

Najveći tim bilding događaj u našoj zemlji Schneider Electric Serbia Business Run biće održan u četvrtak 29. septembra na Adi Ciganliji. 

O trci i misiji samog događaja i šta nas očekuje na Adi Ciganliji razgovarali smo sa Tijanom Popadić, direktorkom organizacije SportIT.

Mogu li sportski događaji da se uključe u ekološku borbu?

Tijana Popadić: Po prvi put u našoj zemlji imamo priliku da osetimo jednu vrstu kulturne tenzije, građani osećaju ekološki pritisak napretka i zahtevaju sve odgovornija i inovativnija rešenja od ljudi koji vode kompanije i biznise.

Schneider Electric Serbia Business Run serija poslovnih trka nastala je sa idejom da promoviše zdrave stilove života. Srce ovog događaja čini trka od pet kilometara u kojoj se zaposleni takmiče za najbrži tim, najbržu koleginicu i kolegu, najfit kompaniju.

Međutim na osnovu velike potrebe da doprinesu očuvanju životne sredine organizatori su svoju misiju usmerili ka tome da serija za pet godina postane najveći sportski događaj u regionu koji je potpuno održiv. Ovaj ambiciozni cilj biće postignut korišćenjem inovativnih tehnoloških rešenja poput solarnih panela i reciklažnog sistema. Takođe, trka je po prvi put uvela koncept “CO2 offset” tako što će pretpostavljenu količinu utrošenog CO2 na trkama nadoknaditi sađenjem adekvatne količine zimzelenih stabala. Ova kampanja realizuje se u saradnji sa Fondacijom Ana i Vlade Divac sa dugoročnim ciljem da društveno najodgovornije kompanije kroz svoje donacije doprinesu da se do kraja 2025. godine zasadi 100.000 stabala.

Foto: Raša Aleksić, SportIT

Tijana Popadić: Kroz primer serije trka Schneider Electric Serbia Business Run, želeli smo da pokažemo kako događaj može da bude platforma za održivost. U praksi, ekološka rešenja nisu uvek nemoguća, često je dovoljno malo napora sa jedne strane uz jednostavno uverenje: ljudi žele da urade pravu stvar.

Kako sportski događaji mogu da se uključe u ekološku borbu i na taj način postanu platforme  za održivost?

Tijana Popadić: Rešenje je – biranjem partnera. Serbia Business Run postoji od 2016. godine i ako pitate učesnike – to je najbolja žurka za zaposlene. Kompanije prijavljuju kolege, koji trče pet km u četiri grada Srbije – Subotici, Nišu, Novom Sadu i Beogradu, a posle toga ostaju na večeri i žurci na otvorenom. Ono što ostane iza događaja jeste velika količina materijala za reciklažu, kao i ceo ekosistem dobavljača koji imaju svoje izazove sa otpadom, povratom, viškovima. Povezivanje sa kompanijom Schneider Electric, došlo je organski, oni su dugogodišnji učesici, svetski lideri u održivosti i zeleno je njihova boja. Naslovno sponzorstvo omogućilo je da se događaj pozicionira kao najveći održivi masovni sportski događaj. Sa idejom da do 2025. trka i postane održiva.

Šta to u praksi znači?

Tijana Popadić: Širenje ideje #ozelenibiznis razvijaće se kroz ekosistem trke, u prvoj godini kroz rešenja koja se tiču samog događaja, u drugoj kroz rad sa sponzorima da se proces proširi i na njih, u trećoj na dobavljače i u četvrtoj godini na sve učesnike. Inovacija u 2022. koju smo promovisali na prve dve trke u Novom Sadu i Suboticu su bili solarni paneli, i brojke ohrabruju: iskoristivost je bila 100 kilovat sati iz solarnih panela, a reciklirano je 41 kg PET ambalaže odnosno devet kilograma limenki.

Foto: Raša Aleksić SportIT

Svim učesnicima na raspolaganju je bio i solarni internet i punjač. Nevidljivi a moćni ekološki mehanizmi koji stoje iza trke su smanjenje materijala koje koristimo za promovisanje, prelazak na digitalne vodiče, i kupone gde je to moguće, kao i manji broj majici koje se štampaju. Majice se štampaju od recikliranog poliestera.

Paralelno sa trkom na pet kilometara, pokrenuta je i trka u kojoj svi pobeđuju. O kakvoj trci je reč?

Tijana Popadić: Tako je, ovo je trka u kojoj svi pobeđujemo – trka za pošumljavanje. Kroz direktne donacije kompanija, za sada je prikupljeno oko 1.000.000 dinara, od kojih će biti zasađeno preko 100 stabala, čime se događaj uključio u direktnu borbu za čistiji vazduh. Ovu inicijativu smo pokrenuli sa našim dugogodišnjim partnerom Fondacijom Ana i Vlade Divac i nazvali smo je “Trka za šume”.

Sponzor vaše trke sponzor je i velikog maratona u Parizu, kako ste se povezali?

Tijana Popadić: Kompanija Schneider Electric, naslovni sponzor Business Run-a je i sponzor jednog od najvećih svetskih maratona koji se svake godine održava u Parizu. Tim događajem već dugi niz godina inspiriše trkače širom sveta na uvažavanje i promociju održivosti, različitosti, inkluzije i pomaganje lokalnoj zajednici.

Upravo su ti trkači najbolji ambasadori svojih gradova. Kroz svoj program Green Runners Schneider Electric želi da tokom cele godine angažuje zajednice da se pridruže misiji motivisanja svih da maksimalno iskoriste svoju energiju i resurse u najbolje svrhe – pomoć lokalnim zajednicama, budućim generacijama i zelenim inovacijama. Naš cilj je da Schneider Electric Business Run bude manifestacija sa istim ciljem i sa istim rezultatima.

Tako pitanje održivosti pomeramo sa sistemskog, na lokalno, ka pitanju šta svaki biznis, događaj ili organizacija mogu da urade odmah ovde i sada kako bi doprineli ovoj temi. Odgovornost pomeramo sa pojedinca, gde je doprinos mali, ali važan ka većim sistemima i koristimo mrežu kompanija i biznisa kao platformu preko koje šaljemo važnu poruku: Ozeleni svoj biznis i tako postani biznis za primer!

Više o Serbia Business Run možete pronaći OVDE.  

Izvor: Beogradski trkački klub

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti