Francuska vlada saopštila je da će uvesti ekološke takse od 1,50 do 18 evra za avionske karte počev od 2020. godine za sve letove sa francuskih aerodroma, osim za duge letove koji prave pauzu u Francuskoj kao i za letove ka Korzici i francuskim prekomorskim teritorijama.
Ta ekološka taksa će doneti 182 miliona evra, a novac će biti upotrebljen za ekološku saobraćajnu infrastrukturu posebno u železnici, izjavila je ministarka za saobraćaj Elizabet Born. Ta vrsta poreza će biti za sve aviokompanije.
Za letove unutar zemlje i Evropske unije, iznosiće 1,5 evra za ekonomsku klasu, a devet evra za biznis klasu, navela je ministarka i dodala da će taksa za letove van EU biti tri evra za ekonomsku i 18 evra za biznis klasu.
Francuske vlasti su odlučile da pooštre zakone i pravilnike koji se tiču ekologije i zaštite životne sredine. U planu je bilo da se ova taksa uvede još prošle godine, ali je predsednik Francuske Emanuel Makron bio prinuđen da stopira njenu primenu zbog protesta žutih prsluka.
Eko-taksa bi uskoro mogla biti uvedena i na teritoriji cele Evropske unije. Tome su se oštro usprotivile sve aviokompanije, a posebno je reagovala asocijacija najvećih evropskih aviokompanija Airlines For Europe (A4E) koja je osnovana sa ciljem lobiranja za bolje uslove poslovanja aviokompanija.
Uvođenju takse se usprotivila cela struka, uključujući i krovnu vazduhoplovnu organizaciju IATA, čiji direktor je nedavno izjavio da nije u redu da se krivica za zagađenje životne sredine svali na avio industriju koja je odgovorna za 2,5 odsto emisije štetnih gasova.
Holandija je takođe pokrenula inicijativu za uvođenje eko-takse, a za nju je zainteresovana i Belgija. Pokrenuta je i incijativa da Evropska komisija donese odluku o uvođenju takse na nivou cele Evropske unije što bi moglo da utiče na poskupljenje avio karata. Aviokompanija KLM je u potrazi za ekološkim gorivom započela rad na otvaranju prve evropske fabrike za bio-kerozin.
Izvor: Travel Magazin