Digitalizacija i ulaganje u zdravije proizvode i održivo poslovanje budućnost trgovine

Foto-ilustracija: Freepik (jcomp)

Budućnost trgovine zasnivaće se na ulaganju u nove procese digitalizacije, veštačkoj inteligenciji na nivou prodaje, ulaganju u zdravije proizvode za potrošače i održivo poslovanje istaknuto je na konferenciji „Budućnost trgovine“ koju su organizovale Privredna komora Srbije (PKS) i Color Media Communications, pod pokroviteljstvom Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine.

Na konferenciji koju su uvodnim izlaganjima otvorili Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljne trgovine i Pier Košar, ambasador Francuske, razgovaralo se o perspektivama razvoja trgovine kao okosnici daljeg ekonomskog razvoja i uticaju najvećih maloprodajnih lanaca na sektor trgovine i celokupnu privredu Republike Srbije.

Upotreba plastičnih kesa u trgovini u Srbiji je za manje od godinu dana smanjena za više od 80 odsto istakao je Momirović.

,,Svi smo svesni koliko je važno da brinemo o životnoj sredini, da smanjimo otpad i promovišemo održivo poslovanje. U proteklom periodu smo zajedno radili na inicijativama, koje su smanjile upotrebu plastike i smanjile otpad koji se generiše u ritejl industriji“, istakao je Momirović. On je naglasio da je veoma važno da ceo lanac snabdevanja prihvata nove trendove za koje se zna da će pomoći u očuvanju životne sredine, kao što je izbegavanje plastike, reciklaža, upotreba regenerativnih i nezagađujućih materijala, kao i upotreba novih tehnologija.

,,Trgovinski lanci znaju da će im usvajanje modela cirkularne ekonomije i odgovorno poslovanje pomoći da se povežu sa svojim postojećim kupcima i privuku nove potrošače koji sve više brinu o životnoj sredini“, naglasio je Momirović.

Pročitajte još:

Kako je dodao, trgovci moraju konstantno da budu deo dijaloga o novim modelima upravljanja otpadom, posebno ambalažnim otpadom, jer je trgovina most koji povezuje proizvođača i potrošača. „Maloprodavci su oni koje potrošači uvek prve vide i prepoznaju kada se dešavaju promene“, rekao je ministar spoljne i unutrašnje trgovine. Prema njegovim rečima, veoma je važno da pored zakonskog uređenja trgovine svi zajedno više radimo na samoregulaciji i podizanju etičke svesti u trgovini, kako bi se stvorilo tržište zasnovano na poštovanju potrošača i fer konkurenciji.

Foto-ilustracija: Unsplash (Towfiqu barbhuiya)

Ambasador Francuske u Srbiji, Pier Košar naglasio je da je za Francusku sektor trgovine od izuzetnog značaja i da su kao i u Srbiji u fokusu novi trendovi poput kupovine organskih proizvoda i to lokalnog porekla. Zatim, tu je sve značajnije pitanje održivog razvoja i poboljšanje uslova e-commerce poslovanja koji postaje sve značajniji.

Nakon otvaranja je usledila panel diskusija “Trgovina kao okosnica daljeg ekonomskog razvoja – Kakva je budućnost trgovine u Srbiji?” u kojoj su učestvovali Žarko Malinović, pomoćnik ministra, Ministarstvo za unutrašnju i spoljnu trgovinu, Slobodan Aćimović, prof. Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, Nikola Cvijanović, izvršni direktor, kompanija “Univereksport”, Jelena Pavlović, potpresednica i članica Izvršnog odbora kompanije “Delez Srbija” i Violeta Kovačević, generalna direktorka, kompanija “Merkator-S. Moderator je bila Irina Vukotić, Prva TV.

Žarko Malinović, pomoćnik ministra, Ministarstvo za unutrašnju i spoljnu trgovinu naveo je da je trgovina u Srbiji poslednjih godinu dana dobila skroz drugačiju dinamiku. Kao najveću pobedu ministarstva vidimo to što smo postali značajan partner privredi i što zajedno sa kompanijama unapređujemo trgovinu u Srbiji i krajnjim potrošačima dajemo veću vrednost zbog koje trgovina postaje prava okosnoca daljeg ekonomskog razvoja Srbije.

Za kraj konferencije dr Snežana Miletić, profesorka Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu imala je prezentaciju na temu “Analize socio-ekonomskog uticaja najvećih maloprodajnih lanaca na sektor trgovine i celokupnu privredu Republike Srbije“ gde je istakla da profitabilnost maloprodajnih kompanija raste sporo ali definitivno raste. U narednom periodu se očekuje još poboljšanje uslova poslovanja.

Izvor: PKS

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti