Iako je zima već stigla, nije na odmet prisetiti se letnjih vožnji elektrotrotinetima po gradskim ulicama i oazama prirode. Čekamo lepše i toplije dane koji će nas u proleće ponovo pokrenuti na duge šetnje, ali i vožnju na dva točka. Do tada možete pročitati naš tekst o proteklom letu i jeseni na beogradskim ulicama.
S prvim nižim temperaturama u septembru, pojedini sugrađani su već izvukli džempere i jakne na svetlost dana. Ipak, ukoliko je za verovati meteorolozima, u oktobru nas očekuje prijatno miholjsko leto, pa će topliji odevni komadi morati privremeno da budu vraćeni u tamu ormara.
Pre nego što se Ada Ciganlija pod naletom hladnoće maltene u potpunosti transformiše u pustoš, red je da joj se, kao spasu od gradske vreve tokom letnjih meseci, zahvalimo još koji put upijajući vitamin D na njenim plažama i „trošeći“ đonove cipela po njenim šumskim stazama – a točkove rolera, bicikala i elektrotrotineta po njenim putevima.
Za one koji ne poseduju prevozno sredstvo po svojoj meri, na beogradskom moru im je dostupno iznajmljivanje rolera i bicikala već dugi niz godina, a elektrotrotineta tek oko dva meseca.
U fokusu:
Na samom početku šetališta, na savskoj strani, u julu je otvoren punkt za iznajmljivanje trotineta na elektropogon.
Prošle godine elektrotrotineti su sramežljivo počeli da osvajaju ulice gradova širom sveta. Ove godine, njihov proboj odvija se znatno agresivnije.
Broj ljudi koji jezde na njima i tako uspešno izbegavaju saobraćajne gužve i barikade u obliku gradilišta naglo je porastao u prestonici Srbije – a zahvaljujući pristupačnosti, procenjuje se da će interesovanje za alternativni, ekološki, brz i udoban prevoz do željene destinacije biti sve veće.
Dok se ne odvažite na kupovinu trotineta na struju, imate priliku da ih stavite na probu upravo na Adi Ciganliji gde ih možete iznajmiti na sat vremena ili čitav dan.
Trotineti na elektropogon razvijaju brzinu i do 35 km/h, a baterija će vas bez problema odvesti i do 40 km od početne tačke.
Maksimalna nosivost vozila iznosi 110 kg – što je za jednog dvotočkaša teškog oko deset kilograma, priznaćete, prilično impresivno.
Prema rezultatima istraživanja, trećinu vozača trotineta na električni pogon čine turisti. Kada ste vi poslednji put u lepotama grada uživali iz njihove perspektive? Da li ste pokušali da njihovim očima posmatrate pločice sa imenima ključnih političkih ličnosti iz doba Jugoslavije postavljenih ispred stabala zasađenih u Parku prijateljstva ili prelepo zdanje Narodnog pozorišta? Kako naš grad vidi osoba koja njegovu istovremenu usporenost i užurbanost prihvata rasterećeno i kao sastavni deo gradskog šarma, a ne kao prepreke na putu ka kući posle još jednog stresnog dana na poslu?
Predlažemo vam da se već sledećeg vikenda ubacite u ulogu radoznalog čoveka kome je prebivalište daleko od Beograda, a kao prvu lokaciju sugerišemo Adu Ciganliju. Uz elektrotrotinet, perspektiva turiste u sopstvenom gradu vam je nikada bliža, a uz domet baterije od 40 km ni Zemun nije daleko.
Uslugu iznajmljivanja trotineta na električni pogon na veštačkom poluostrvu omogućila je kompanija Nacional star. Trotinete ćete naći i u njihovom objektu na Novom Beogradu na adresi Uroša Martinovića 12 (lokal 6) – što za iznajmljivanje, što za kupovinu.
Priredila: Jelena Kozbašić
Tekst je objavljen u novom broju Magazina Energetskog portala KLIMATSKE PROMENE, septembar – novembar, 2019.