Ukinute carine na uvoz električnih vozila u BiH

Foto-ilustracija: Unsplash (michael-marais)

Savet ministara BiH na današnjoj sednici doneo je Odluku o privremenoj suspenziji i privremenom smanjenju carinskih stopa pri uvozu novih električnih i hibridnih automobila.

Donošenjem nove odluke, do kraja 2024. godine ukinute su carine na uvoz električnih automobila u BiH i značajno smanjene carinske stope sa 15 odsto na pet odsto za uvoz hibridnih automobila, čime se stvaraju uslovi za masovniji uvoz ovih vozila.

,,Ova mera je konkretna finansijska podrška građanima, kao i javnom i privatnom sektoru za kupovinu i uvoz ove vrste automobila, smanjenju zagađenja vazduha, bolje zaštite životne sredine uz podizanje sigurnosti u saobraćaju, te otvaranja novih radnih mesta kod ovlaštenih trgovaca ili servisa i rastu ulaganja u električne punjače. Na ovaj način želi se doprineti dekarbonizaciji kao jednom od ključnih stubova Zelene agende za Zapadni Balkan u borbi protiv klimatskih promena”, saopšteno je iz Saveta ministara BiH.

Uvoz električnih vozila u BiH prošle godine porastao je više od tri puta u odnosu na 2022. godinu.

Pročitajte još:

Foto-ilustracija: Pixabay

Vrednost uvezenih električnih vozila u 2023. godini iznosila je 18,6 miliona konvertibilnih maraka (KM), a reč je o 240 vozila, podaci su Uprave za indirektno oporezivanje BiH. Najskuplji uvezeni automobil je Mercedes Benz Maybach sa 6.804 matic, koštao je malo više od pola miliona KM, a samo za dažbine njegov vlasnik je keširao 85.768 KM. Na drugom mestu među najskupljima su modeli Ferarija, Poršea i još nekoliko Mercedesa.

Godinu dana ranije, 2022. vrednost uvezenih automobila bila je 4.078.926 KM, a reč je o 69 vozila. U 2021. godini u BiH je uvezeno 50 električnih vozila, a 2020. svega 12.

Kada je reč o hibridnim vozilima za njih su vlasnici izdvojili oko 97,6 miliona KM, a uvezeno je prošle godine 1.512 novih i 362 polovna vozila. Godinu ranije, 2022, u BiH je uvezeno 610 hibridnih vozila. U BiH trenutno ima 320 punjača za električna vozila od koji je petnaestak brzih, a najviše u Sarajevu, Banjaluci, Mostaru i Tuzli. U poređenju sa zemljama Evropske unije, BiH zaostaje u izgradnji stanica za punjenje i kupovini električnih automobila.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti