JP „Vojvodinašume“ godišnje izgradi između 15 i 20 kilometara šumskih puteva

Objekti koji su građeni kroz vekove predstavljaju merilo progresa, kao i kulturnog i tehničkog nivoa življenja tog perioda. Izgradnja saobraćajnica je i tada bila od krucijalne važnosti za razvoj naseljenih mesta. Kopani su kanali i pravljene su brane da bi se omogućio brodski saobraćaj. Podizane su prve pruge, a šumski putevi su bili prve saobraćajnice do mnogih naselja.

Foto: JP „Vojvodinašume“

Prema rečima izvršnog direktora za korišćenje šuma, mehanizaciju i bezbednost na radu JP „Vojvodinašume“ Milana Sučevića, za ostvarivanje intenzivnog gazdovanja šumama, koje je karakterisano blagovremenom realizacijom planova gazdovanja (radovi na gajenju, zaštiti i korišćenju šuma), neophodna je dobra razvijenost šumskih komunikacija.

On ističe da razvijena putna mreža umnogome olakšava, ali i pojeftinjuje svaki vid rada u ovim područjima. Mreža tvrdih šumskih puteva pozitivno utiče na radove na korišćenju šuma (seča, privlačenje, prodaja drvnih sortimenata…), ali je i neophodna zbog pristupa teških mašina koje se koriste na poslovima uzgoja i zaštite šuma. Prema njegovim navodima, šumsko-kamionski putevi važni su i sa aspekta zaštite šuma od požara.

Mreža šumskih puteva unapređuje funkcionisanje i ostalih privrednih delatnosti, zaključio je Sučević. „Samo dovoljno izgrađena mreža šumskih komunikacija predstavlja preduslov za racionalno, održivo i dugoročno gazdovanje šumama. Dovoljnom mrežom šumskih puteva smatra se ona mreža, koja će omogućiti gazdovanje tom šumom, a u cilju uspostavljanja održivog stanja šume i koja će, istovremeno, omogućiti ekonomski opravdano korišćenje šume. Godišnje se planira i izgradi od 15 do 20 km šumskih puteva. Najveći deo putne infrastrukture JP ‘Vojvodinašume’ gradi sopstvenom mehanizacijom, dok za izgradnju znatno manjeg dela angažujemo izvođače radova“, dodao je on.

Izvor: JP „Vojvodinašume“

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti