Zašto održiva goriva nisu dovoljna za smanjenje emisija iz avio-industrije?

U nastojanju da ograniči globalno zagrevanje, Evropska komisija postavila je ambiciozan cilj smanjenja emisija za 90 odsto do 2040. godine u poređenju sa 1990. Sve industrije moraju preduzeti konkretne korake kako bi uskladile svoje poslovanje s tim ciljem.

Međutim, avio-industrija planira da do 2050. godine više nego udvostruči putnički saobraćaj u poređenju sa 2019, što predstavlja značajan izazov za ostvarenje klimatskih ciljeva.

Organizacija Transport & Environment (T&E) analizirala je potencijalni uticaj ovog rasta na emisije gasova sa efektom staklene bašte. Iako se sve češće koriste održiva avio-goriva (SAF) kao alternativa fosilnom kerozinu, predviđeno povećanje saobraćaja poništiće koristi ovih goriva. T&E procenjuje da će, uprkos unapređenjima u efikasnosti, avioni u 2050. trošiti 59 odsto više goriva nego 2019. godine.

Drugi problem u vezi sa daljim razvojem ove industrije jeste i sama održivost alternativnih goriva. Kako se navodi, evropska avio-industrija bi do 2050. godine mogla da koristi do 24,2 miliona tona bio-kerozina, ali ono što zabrinjava jeste podatak da bi četiri od pet litara ovog goriva moglo da dolazi iz sirovina koje nisu održive. U tom smislu, treba uzeti u obzir da se za proizvodnju bio-goriva često koristi poljoprivredno zemljište, što pospešuje dalju seču šuma kako bi se ovo zemljište pretvorilo u obradivo. Takođe, neke vrste bio-goriva ne donose velike uštede u emisijama kada se u obzir uzme ceo njihov životni ciklus – od proizvodnje do upotrebe.

Foto-ilustracija: Unsplash (Ross Parmly)

Sa druge strane, e-goriva se proizvode korišćenjem obnovljivih izvora energije, poput energije sunca ili vetra, i hvatanjem CO₂ iz atmosfere ili industrijskih postrojenja. Ovaj proces ih čini održivijim izborom u poređenju sa bio-gorivima, jer smanjuju emisije tokom svog životnog ciklusa i ne zahtevaju korišćenje poljoprivrednog zemljišta.

Međutim, proizvodnja e-goriva je izuzetno energetski zahtevna. Da bi se proizveo jedan litar e-goriva, potrebna je velika količina električne energije, što znači da je njihova šira primena uslovljena razvojem kapaciteta za proizvodnju obnovljive energije. Ukoliko se ti kapaciteti ne povećaju dovoljno brzo, avio-industrija neće moći da se oslanja na e-goriva kao ključni alat za dekarbonizaciju.

Alternativna goriva i dalje nisu dovoljno održiva da kompenzuju predviđeni porast saobraćaja. Ako se ne uvedu politike za ograničenje rasta avio-sektora, emisije iz ovog sektora neće se smanjiti dovoljno brzo, što bi moglo čak da dovede do dodatnih 960 miliona tona CO2 do 2050. godine.

Organizacija T&E apeluje na Evropsku komisiju da preduzme korake za zaustavljanje rasta infrastrukture, smanjenje poslovnih putovanja i rešavanje problema čestog letenja.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti

Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HKe Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Paito HK Toto4d
Slot Dana
Taruhan Bola
slot bola
bola slot
Toto Slot
rujak bonanza
Situs Slot Online
Toto Slot
Toto Slot
situs slot online
slot gacor
slot demo
slot demo
slot bola
slot bola
Toto Slot
situs slot gacor
slot dana
slot88 gacor
live draw
live draw
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto slot
toto slot
Agen Slot Toto
Slot Demo
Toto Slot
Toto Slot
slot gacor
Toto Slot
toto gacor
slot qris
toto gacor
Slot Online
Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto Akun Toto