Poslovni sektor igra važnu ulogu u prilagođavanju i jačanju otpornosti na klimatske promene, a sve kompanije u svojim poslovnim planovima treba da stave fokus na zaštitu životne sredine, poručio je Siniša Mitrović, rukovodila Centra za cirkularnu ekonomiju u Privrednoj komori Srbije (PKS) na onlajn konferenciji „Klimatske promene i zelena tranzicija“ koju je PKS organizovala u saradnji sa Svetskom oragnizacijom za zaštitu prirode (WWF).
Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS, Mihailo Vesović istakao je značaju strateških ciljeva zelene tranzicije i zelene ekonomije kao i dekarbonizaciji industrije.
„Društvo i ekonomija su pod velikim pritiskom promena koje se očekuju, a najvažnije je da primene pođu upravo od kompanija. Zelena tranzicija mora biti u fokusu u odnosu prema zaštiti životne sredine i klimatskim promenama“, kaže Vesović. Dodaje da je PKS veoma aktivna na tom polju kroz Alijansu za zelenu tranziciju Srbije (CE HUB), kao i da je pokrenuta Digitalna platforma za cirkularnu ekonmiju. Podseća da je indistrijskom politikom Vlade Srbije cirkularna ekonomija stavljena kao jedan od prioriteta.
Pročitajte još:
Inkluzivno i inovativno su koncepti na kojima počiva zelena tranzicija u Švedskoj, kaže Ida Rojtersverd, prva sekretarka Ambasade Švedske, rukovodilac programa za zaštitu životne sredine. Zelena tranzicija, koja treba da bude pravična i da nikog ne izostavi, prioritet je švedske vlade, a kao najveći donator na planu zaštite životne sredine u Srbiji, Švedska je posebno fokusirana na oblasti poput upravljanja otpadom i obrazovanja mladih i ranjivih grupa o klimatskih promenama.
Velika Britanija zelenu tradiciju vidi kao novu ekonomsku priliku i za sopstvenu i za globalnu privredu. U Srbiji sarađuje sa organizacijama civilnog društva na definisanju politika vezanih za životnu sredinu. Za svaku ekonomiju najskuplje je ako ne preduzima ništa da se prilagodi uslovima klimatske krize, kaže Kristofer Li, drugi sekretar Ambasade Velike Britanije za trgovinu, ekonomiju i životnu sredinu.
Svoju dobru praksu u domenu zaštite životne sredine predstavili su predstavnici korporativnog sektora, kompanije Coca-Cola i IKEA, kao i dva domaća startapa – WoolAPack, koji je kao zamenu za stiropor razvio ambalažu za hranu od vune, i Dr. Knight, inovator uređaja koji upija boju iz odeće sprečavajući tako da ona dospe u reke.
Izvor: Privredna komora Srbije