Šta je recikliranje asfalta na licu mesta?

Foto-ilustracija: Unsplash (fons-heijnsbroek)

Danas se svakodnevno grade putevi širom sveta, a recikliranje asfalta se pojavljuje kao neverovatno rešenje – ekonomski i ekološki potez koji, iako nije jednostavan, donosi brojne prednosti. Tehnologija hladne reciklaže na mestu (CIR) se već primenjuje u nekim delovima sveta. Na primer, CIR je široko prihvaćen u Kanadi, posebno u provincijama poput Alberta gde su hladne temperature izazov za tradicionalne metode izgradnje puteva. U Evropi, u zemljama poput Nemačke, Švedske i Francuske, CIR se koristi za održavanje i obnovu putne infrastrukture. U Australiji, CIR se primenjuje za obnovu ruralnih i urbanih puteva, dok se u Japanu i Kini koristi za održavanje putne infrastrukture, i pored njih SAD.

U suštini, recikliranje asfalta je proces reciklaže puteva koji ne samo da štedi resurse već i smanjuje količinu otpada. Među najinovativnijim i najefikasnijim tehnikama je upravo hladna reciklaža na mestu (CIR), metoda koja omogućava obnovu postojećih materijala direktno na licu mesta, bez potrebe za uklanjanjem starog asfalta i njegovom zamenom novim.

Jedna američka kompanija nedavno je pokrenula prvu inicijativu za izdavanje kredita za recikliranje asfalta u Sjedinjenim Državama. Oni su prva kompanija koja nudi ovakve kredite industriji izgradnje puteva. Krediti su sada dostupni i pružaju organizacijama način da nadoknade svoje emisije ugljen-dioksida dok podržavaju ekološki prihvatljive prakse izgradnje puteva.

Ova tehnika rehabilitacije puteva omogućava ponovnu upotrebu postojećeg asfaltnog materijala na licu mesta, stvarajući novu površinu puta. CIR omogućava ponovno korišćenje 100 odsto asfalta, značajno smanjujući potrebu za novim, karbonski intenzivnim resursima.

Pročitajte još:

Glavni cilj projekta komapnije je primena CIR tehnologije za reciklažu. Priprema lokacije je jedan od ključnih koraka, koji uključuje čišćenje puta od otpada. Potom specijalizovane mašine uklanjaju gornji sloj asfalta, koji se zatim sakuplja i priprema za reciklažu. Ovaj brušeni asfalt se transportuje do jedinice za mešanje, gde se meša sa reciklažnim agensom, obično emulgovanim asfaltom, da bi se podmladio. Kada je reciklirani asfalt spreman, stavlja se nazad na površinu puta pomoću mašine za asfaltiranje i sabija kako bi se osigurala glatka i izdržljiva završna obrada.

Troškovi izgradnje mogu biti smanjeni za čak 40 odsto, što ga čini atraktivnom opcijom za manje opštine. U nedavnoj građevinskoj sezoni, kompanija po nazivu SurfaceCycle je sprečila ispuštanje gotovo 29.000 tona emisija ugljen-dioksida, što je postignuće jednako sadnji skoro milion i po stabala, kako prenose. Organizacije koje žele ispuniti ciljeve održivosti ili pokazati korporativnu odgovornost sada mogu ulagati u kredite koji direktno podržavaju održivi razvoj infrastrukture.

Energetski portal

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti