OMV ulaže 20 miliona evra u razvoj tehnologije goriva budućnosti – vodonika. Istraživanja novih tehnologija alternativnih goriva OMV je započeo jer očekuje da će u narednom periodu vodonik postati značajna alternativa u automobilskoj industriji.
Danas već postoji infrastruktura potrebna za vožnju automobila sa ovim tipom alternativnog goriva. Benzinska stanica sa vodonikom postoji u Beču od 2012. godine a u okolini Inzbruka radi se na otvaranju još jedne stanice sa vodonikom.
Nemačka inicijativa „H2 Mobility Initiative“ čiji je OMV partner, planira otvaranje 400 javnih stanica sa vodonikom do 2023. godine.
100.000 tona vodonika godišnje iz prirodnog gasa proizvodi rafinerija u Švehatu. Korišćenjem vozila na gorivne ćelije se emisija ugljen-dioksida umanjuje za 50 procenata i kada se vodonik dobija iz fosilnih goriva.
Naučni projekat „Power to Gas“ u okviru koga OMV radi na razvoju projekata primene električne energije koja se dobija iz obnovljivih izvora u svojim postrojenjima vrši transformaciju energije u vodonik (Wind2Hydrogen) putem elektrolize. Skladištenje i transport struje u obliku vodonika je jednostavnije što predstavlja prednost ovog postupka.
Istraživanja u oblasti proizvodnje vodonika korišćenjem vode i sunčeve svetlosti se sprovode u saradnji sa stručnjacima Laboratorije “Christian Doppler Laboratory” Univerziteta u Kembridžu.