Ova istorijska odluka mogla bi da prouzrokuje haos u saobraćaju i drastično smanji vrednost dizel automobila.
Jedan od nemačkih vrhovnih sudova je doneo odluku da gradovi Štutgard i Dizeldorf mogu da zabrane vozila starije generacije koja više zagađuju okolinu da se kreću gradskim centrom.
Aktivisti zaštite životne sredine tužili su nekolicinu nemačkih gradova tvrdeći da oni imaju dužnost da smanje zagađenje vazduha i zaštite zdravlje svojih stanovnika.
Štutgard i Dizeldorf su dva najzagađenija grada Nemačke i zato se ova odluka odnosi prvenstveno na ova dva grada ali će imati uticaj na čitavu zemlju.
Oko 70 gradova Nemačke, uključujući Minhen i Keln imaju koncentracije azot dioksida više nego što propisi EU dozvoljavaju.
Autoindustrija i dalje nije dala saopštenje u vezi sa novoizglasanim zakonom.
Pre finalnog glasanja, autoindustrija se glasno protivila ovom zakonu ali i Nemačka vlada takođe. Oni su se naime, plašili da bi novi zakon mogao da ugrozi vlasnike dizel automobila koji ne samo da neće moći da voze svoja kola nego će njihova vrednost i drastično opasti.
Umesto ovog zakona, ministri predvođeni premijerkom Angelom Merkel ponudili su budžet od 1 milijardu evra, koji bi delimično bio pokriven od strane industrije, za unapređenje javnog prevoza i kupovinu električnih autobusa.
Kompanije su do sada ponudile samo da unaprede svoje softvere za kontrolu motora kako bi smanjili emisije gasova sa efektom staklene bašte, ali ova odluka o zabrani dizelaša bi mogla da ih primora da unaprede i hardver kao način da se automobili koji mnogo zagađuju unaprede.
Ove prepravke više od 9 miliona automobila proizvedenih pre septembra 2015. godine, pre no što su poslednji standardi emisije Euro 6 stupili na snagu, koštali bi najmanje 7.6 milijardi evra.
Prema poslednjim podacima, tržišni udeo za dizelska vozila u Nemačkoj opao je sa 48% u 2015. godini na oko 39% krajem 2017. godine.
Izvor: theguardian