Jedna od vodećih zemalja evropske auto-industrije, suočava se sa sve većim izazovima na tržištu. Najnovija vest stiže od kompanije Continental, poznatog nemačkog dobavljača delova za automobile.
Continental AG je vodeća multinacionalna kompanija iz Nemačke koja se bavi proizvodnjom raznih auto-delova. Osnovana je 1871. godine i ima sedište u Hanoveru, Nemačka. Continental je poznat po proizvodnji pneumatika, ali njihov asortiman uključuje i razne druge komponente, sisteme i tehnologije za automobilsku industriju, uključujući kočnice, elektroniku, telematiku i druge auto-sisteme. Kompanija je jedan od najvećih dobavljača u auto-industriji i ima veliki uticaj na globalno tržište vozila, a svoje poslovne jedinicie ima i u Srbiji.
Kompanija je potvrdila da će do 2026. godine ukinuti još 3.000 radnih mesta u sektoru za istraživanje i razvoj. Iako deo ukidanja radnih mesta pada na druge zemlje, više od polovine ovih otkaza odnosi se na pogone u Nemačkoj.
Pročitajte još:
- U BiH prvi put bescarinskim uvozom obuhvaćeni CNG automobili
- Nova dimenzija mobilnosti: U Zagrebu počela izgradnja fabrike robotaksija
- EU izdvaja 422 miliona evra za infrastrukturu alternativnih goriva duž TEN-T

Prema zvaničnim najavama, većinu ljudi kompanija planira da zadrži kroz reorganizaciju, dok se deo smanjenja radne snage očekuje prirodnim odlivom (odlazak u penziju, odlazak zaposlenih iz drugih razloga i slično). Međutim, upozorava se da to neće biti dovoljno da se izbegne zatvaranje određenih objekata, poput postrojenja u Nirnbergu, dok su i druge lokacije u saveznoj pokrajini Hesen i Bavarskoj takođe ugrožene.
Ovakve mere usledile su nakon ranijih rezova koje je Continental sproveo, jer je prošle godine, najavio ukidanje preko 7.000 radnih mesta u okviru strategije smanjenja troškova, kako navodi agencija DPA. Uprkos ranijim naporima, kompanija sada naglašava da i dalje neće dostići željene finansijske ciljeve, što se pripisuje „izazovnoj tržišnoj situaciji“.
Gledano šire, ovaj slučaj nije usamljen: i druge nemačke i evropske kompanije osećaju pritisak. Nedavno su i proizvođači kao što su Porsche i Volkswagen objavili smanjenje broja radnih mesta, dok su BMW i Stellantis (vlasnik brendova Fiat i Jeep) upozorili da će im poslovni rezultati verovatno biti ispod očekivanja.
Kineska konkurencija, rast cena energenata i prebacivanje na električna vozila samo su neki od razloga zbog kojih tradicionalne fabrike i dobavljači u Nemačkoj prolaze kroz turbulentan period.
Energetski portal