Ove godine navršava se 20 godina otkako je formirano prvo odeljenje za korporativnu društvenu odgovornost u Generali grupi. Posle dve decenije, Generali svoju društvenu odgovornost vidi kroz četiri uloge: odgovornog poslodavca, odgovornog građanina, odgovornog osiguravača i odgovornog investitora.
– Kao odgovoran investitor ulažemo u onaj deo ekonomije koji ima pozitivan uticaj na životnu sredinu i društvo. Kao odgovoran osiguravač pružamo proizvode osiguranja sa ESG komponentama. Kao odgovoran građanin činimo pozitivne stvari za zajednicu u kojoj živimo kroz globalnu inicijativu Generali grupe The Human Safety Net. Kao odgovoran poslodavac promovišemo različitost, jednakost i inkluziju u radnom okruženju i radimo na profesionalnom i ličnom razvoju zaposlenih. Mogu sa zadovoljstvom da kažem da nas to čini i poželjnim poslodavcem – ističe Vesna Brkić Bošković, direktorka Direkcije za logistiku i nabavku Generali Osiguranja Srbija.
Sa njom smo razgovarali i o planovima kompanije u oblasti ciljeva i smanjenja emisije CO2, na koji način su zaposleni uključeni u taj proces i šta smatraju važnom porukom kada je održivost u pitanju.
Jedan od ciljeva je i smanjenje emisije CO2 . Kakvi su konkretni planovi vaše kompanije na tom planu?
– Cilj Generali grupe je da u poslovanju smanji emisiju CO2 za 35 odsto u 2025. i za 40 odsto u 2026. godini, u odnosu na baznu 2019. godinu. Rezultati za 2023. godinu govore da smo na dobrom putu, ostvareno je umanjenje od 33,4 odsto u odnosu na 2019. godinu. Sve je to moguće kada imate podršku menadžmenta i zaposlenih, ali i kada imate posvećen tim za upravljanje energijom i tim za upravljanje životnom sredinom. Napomenuću i da naša kompanija već dugi niz godina poseduje sertifikate međunarodnih standarda ISO 14001 – sistem upravljanja zaštitom životne sredine i standard ISO 50001 – sistem upravljanja energijom i da radimo u skladu sa zahtevima ova dva standarda.
Aktivnosti koje Generali grupa sprovodi u velikom broju zemalja su kupovina električne energije koja je proizvedena iz obnovljivih izvora, energetski efikasniji objekti i efikasnije korišćenje poslovnih prostora uz dalju optimizaciju. Akcenat je i na smanjenju broja službenih putovanja, načinu korišćenja službenih automobila i elektrifikaciji voznog parka. Treći pravac je smanjenje potrošnje papira kroz digitalizaciju i optimizaciju procesa.
U FOKUSU:
- MOL Grupa – Vodeći igrač u stvaranju zelenog i samoodrživog regiona
- OxyRePair – iskorak ka efikasnijoj hidrometalurgiji i skladištenju zelene energije
- Avalski toranj – energetski efikasniji simbol grada
Kada je postizanje navedenih ciljeva u pitanju, veliku ulogu imaju i sami zaposleni. Na koji način su oni uključeni u ovaj proces?
– Naši zaposleni će se u narednom periodu preseliti u novo sedište kompanije. I taj prostor će posedovati sertifikat o energetskoj efikasnosti i imaće mogućnost korišćenja električne energije iz obnovljivih izvora. Krajem prošle godine, naš lokalni ESG tim definisao je lokalni ESG akcioni plan, gde je veliki deo aktivnosti usmeren na ekologiju i energetsku efikasnost. Tim su, pored menadžera relevantnih funkcija, činili i zaposleni – ambasadori održivosti. Na pitanje kako smanjiti emisiju CO2 dobili smo brojne predloge i pokrenuli inicijative za smanjenje potrošnje papira (snimanje nedigitalnih procesa i dalja digitalizacija, smanjenje slanja papirne pošte, smanjenje broja dokumenata za štampanje, praćenje količine odštampanog materijala). Naravno, veoma je važno da radimo na edukaciji zaposlenih i širimo svest o značaju smanjenja karbonskog otiska. Pored obuka na nivou Grupe, pokrenute su i lokalne radionice i brojne aktivnosti koje imaju za cilj da edukuju naše kolege kako mogu doprineti zaštiti životne sredine. Učestvovali smo u akciji sadnje drveća u Novom Sadu i Nišu, kao i u nekoliko akcija čišćenja otpada. Ostvarivanje ciljeva je jedino moguće uz zaposlene koji su zainteresovani i angažovani i spremni da prenesu naše aktivnosti u svoje lokalne zajednice.
Šta smatrate važnom porukom kada je održivost u pitanju?
– Kada se sprovedu sve aktivnosti, na kraju ostaje da se izmeri efekat urađenog i napravi poređenje. Jako je bitno za svaku kompaniju da ima uspostavljen sistem i jasnu metodologiju. Počev od 2019. godine, podaci o potrošnji goriva, električne energije, papira, količini otpada koji se reciklira i koji se ne reciklira, pređenim kilometrima na službenim putovanjima unose se u aplikaciju Sphera. Svi podaci moraju biti dokumentovani i svi podaci su podložni proveri i verifikaciji eksterne revizije. To je pouzdan pokazatelj koji nam kaže ne samo da smo doneli dobre odluke, već i da one daju vidljive i značajne rezultate u očuvanju okruženja u kojem živimo.
Generali osiguranje Srbija
Intervju je objavljen u Magazinu Energetskog portala AGOSOLARNA ENERGIJA I OIE.