Kompanija Strauss Adriatic već godinama postavlja standarde u ekspertizi proizvodnje kafe kod nas, ali paralelno sa unapređenjem industrije radi i na unapređenju održivog razvoja i brizi o očuvanju životne sredine. Podizanje svesti o važnosti brige o okruženju i među njihovim zaposlenima, ali i među partnerima i potrošačima, jedan je od prioriteta kompanije.
Pionirski poduhvat od pre nekoliko godina, grejanje na brikete od kafene plevice, na najbolji način je pokazao kako industrija u praksi vodi računa o okolini, objašnjava Borivoje Petrović, jedan od menadžera kompanije Strauss Adriatic.
„Naša kompanija je čuvena po brendovima Doncafé, C kafa i brojnim proizvodima od kafe. Svake godine, procesom prerade sirove kafe, preostane oko 140 tona kafene plevice koja se potom briketira. Zato smo potražili rešenje za njenu dalju upotrebu. Ideja o grejanju na kafenu plevicu bila je rezultat ‘domaće pameti’, predložena, kompletno osmišljena i realizovana od strane zaposlenih u Strauss Adriatic-u. Istraživanja u laboratorijama Instituta Vinča i Mašinskog fakulteta pokazala su dovoljnu toplotnu moć kafene plevice i da je ona klasičan primer biomase. Zahvaljujući ovom jedinstvenom načinu grejanja, smanjili smo emisiju ugljen-dioksida u atmosferu za čak 11 odsto, ali smo smanjili i potrošnju fosilnih goriva, kao i količinu otpada, jer su kafeni briketi tretirani kao komunalni otpad. Ono što takođe treba istaći je i da je projekat koštao 100.000,00 evra, a samo tokom prve sezone napravljena je ušteda od 80.000,00 evra čime je otplaćeno 80 odsto investicije“, naveo je Petrović.
Na festivalu Mikser Strauss Adriatic se našla među kompanijama koje podržavaju priču o zaštiti životne sredine i predstavljaju svoja inovativna rešenja za očuvanje okoline, a otkud ona tamo. „Vrednosti kojima se Strauss Adriatic vodi u poslovanju su strast i odgovornost. U osnovi naših najrazličitijih poslovnih odluka uvek je i razmišljanje o okolini. Iz tog razloga ove godine smo ponosni partner jubilarnog Mikser festivala koji se održava pod sloganom ‘Cirkuliši’. Strauss Adriatic i Mikser festival dele iste ideje – okrenutost budućnosti kakvu zaslužujemo i posvećenost temama održivog razvoja, kao novoj kulturi života i rada“, objasnio je sagovornik.
Petrović se dotakao i teme održivog razvoja i društveno odgovornog poslovanja kroz prizmu kompanijskih ciljeva za naredni period. „Konstantno radimo na unapređenju energetske efikasnosti i očuvanju životne sredine. Vodimo računa o emisiji štetnih gasova, potrošnji vode, utrošku energije i generisanju komunalnog otpada, sve u skladu sa visokim standardima Strauss Grupe čiji smo deo. Trenutno smo u fazi izvođenja projekta za sakupljanje kišnice koja će se koristiti za zalivanje zelenih površina u okviru fabrike. Takođe, u razmatranju smo projekta za instalaciju fotonaponskih panela“, otkrio je on.
Širom sveta sve su prisutniji zero waste i zero plastic koncepti. Priupitan o načinu na koji Strauss Adriatic dočekuje inicijativu Evropskog parlamenta da se od 2021. u zemljama Evropske unije zabrani plastiku za jednokratnu upotrebu, Petrović je obrazložio da su plastične kašičice izbačene iz upotrebe u fabrici, i u proizvodnom delu i u upravnoj zgradi. „Takođe, razmatramo zamenu plastičnih čaša za vodu papirnima. Mali koraci koje svaka kompanija i svaki pojedinac mogu učiniti, a koji vode ka promeni navika i svesti, put su do velikog cilja, a to je planeta kakvu želimo. Vizija Strauss Adriatic-a je da od osnovnog stvara mala čuda. Trudimo se da uvek budemo korak ispred i kada god je moguće primenimo rešenja i tehnologije koji doprinose očuvanju prirode. Zato su odnedavno naši proizvodi u supermarketima širom Srbije izloženi na biorazgradivim policama – panelima napravljenim od najboljih inovativnih ekoloških materijala koji su u potpunosti reciklabilni i biorazgradivi. Čitava akcija propraćena je simpatičnim sloganom ‘Pravi džezver prirodu čuva, jer nam ona daje kafu'“, kazao je.